تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۷۸۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر فروش شرکت آلاکس، تولیدکننده یراق‌آلات در و پنجره آلومینیومی:

مشکلات اصلی شرکت‌های دوملیتی در تامین مواد اولیه است

می متالز - مدیر فروش مجموعه آلاکس گفت: شرکت‌های دوملیتی مشکلات و معضلات مخصوص به‌خود را دارند. این شرکت‌ها از طرفی باید با قوانین محلی کشورهایی که در آن تولید می‌کنند وفق پیدا کنند و از سویی دیگر باید به استانداردهای تولید خاص خود پایبند باشند.
مشکلات اصلی شرکت‌های دوملیتی در تامین مواد اولیه است

به گزارش می متالز، مهدی طهماسب‌پور، مدیر فروش مجموعه آلاکس، تولیدکننده یراق‌آلات در و پنجره آلومینیومی اظهار داشت: مجموعه آلاکس با مشارکت شرکت ترکیه‌ای فعالیت می‌کند. در حال حاضر عمده مشکلات این مجموعه عدم امکان واردات مواد اولیه از شرکت‌های خارجی است. از طرف دیگر امکان خرید محصولات ایرانی به‌دلیل تفاوت در کیفیت و استاندارد آن‌ها وجود ندارد. متاسفانه درصد آلیاژ محصولات داخلی با محصولات خارجی متفاوت بوده بنابراین با استفاده از این مواد به یک محصولی می‌رسیم که از نظر استاندارد و کیفیت تفاوت زیادی با سطح مورد قبول شرکت دارد. عدم امکان ثبت سفارش به‌دلیل مسائل گمرکی و مبادلات مالی از دیگر مسائلی محسوب می‌شوند که این شرکت با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در ادامه گفت: مشارکت کشورهای مختلف در قالب یک برند با هدف ایجاد و گسترش مارکتینگ صورت می‌گیرد. برند آلاکس نیز چنین ماهیتی دارد؛ بنابراین در بعضی موارد امکان استفاده از موادی باکیفیت تولیدی در ایران نیست. در مجموع محصولات این شرکت به‌ دو نوع پروفیلی و دایکاست تقسیم می‌شوند. امکان ویرایش و تغییر و تبدیل محصولات ریخته‌گری نیز وجود دارد؛ در مجموع سبد محصولات این شرکت، کامل‌ترین سبد محصولات کشورهای ایران و ترکیه به‌شمار می‌رود. دو ملیتی بودن این شرکت سبب شده است تا در صورت نیاز واردات قطعات و جبران نیازهای کشور به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

مدیر فروش مجموعه آلاکس در خصوص میزان صادرات بیان کرد: افت ارزش پول کشور، سبب شده است تا صادرات به‌دلیل قیمت رقابتی افزایش پیدا کند. بنابراین باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد و با گسترش و توسعه محصولات، گام‌های بلندتری را در زمینه صادرات برداشت.

عناوین برگزیده