تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۰۵۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نگرانی مردم منطقه کریم‌آباد سیرجان از تخریب مراتع منطقه

رئیس منابع طبیعی سیرجان: معدن‌کاوان برای یک سال مجوز دارند

می متالز - مردم 30 روستای منطقه کریم‌آباد طاقی سیرجان مدتی است درگیر معدن‌کاوانی هستند که هم جنگل‌ها و مراتع و هم پوشش گیاهی منطقه را تخریب می‌کنند.
رئیس منابع طبیعی سیرجان: معدن‌کاوان برای یک سال مجوز دارند

به گزارش می متالز، مردم 30 روستای منطقه کریم‌آباد طاقی سیرجان مدتی است درگیر معدن‌کاوانی هستند که هم جنگل‌ها و مراتع و هم پوشش گیاهی منطقه را تخریب می‌کنند.

این مردم نگران منطقه سرسبز خود هستند که امروز عده زیادی با عنوان مجوز معدن مشغول بارگیری خاک حاصلخیز این منطقه هستند و این خاک به اربابان و باغداران پسته شهرستان به فروش می‌رسد.

مردم گفتند: معدن‌کاو در قالب مجوز معدن پوشش گیاهی را از بین می‌برد و حتی خاک را بارگیری و به پسته‌داران می‌فروشند و سودجویی خود را دارند و این از مشکلاتی است که پس از مدتی روستاهایی می‌ماند با ریزگردها و گودال و بیابانی خشک که موجب مهاجرت مردم این روستاها با همه مشکلات به شهر می‌شود.

مهران میرشاهی رئیس منابع طبیعی سیرجان در این زمینه گفت: برای یک دوره کاری یعنی یک سال مجوز به معدن‌کاو از طریق اداره کل منابع طبیعی و صنعت و معدن استان داده شده است و آنان باید پس از برداشت خاک را احیاء و بازسازی کنند.

وی افزود: البته این معدن‌کاوان ابتدا متقاضی 84 هکتار واکاوی خاک برای بارگیری بودند که با چهار هکتار موافقت شد و اگر این مجوزها هم صادر نشود هر متقاضی از هر منطقه خاک را بارگیری می‌کند و این دیگر خیلی مشکل‌ساز می‌شود.

عناوین برگزیده