تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۳۱۶۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات سیمان مارگون تا پایان سال به ۴.۵ میلیون دلار خواهد رسید

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات ۱۱ ماهه امسال استان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار مربوط به کارخانه سیمان مارگون است.
صادرات سیمان مارگون تا پایان سال به ۴.۵ میلیون دلار خواهد رسید

به گزارش می متالز، داریوش دیودیده در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی با اشاره به اینکه با فعال‌تر شدن کارخانه سیمان مارگون شرایط صادرات بهتر شده است، اظهار کرد: صادرات ۱۱ ماهه امسال استان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار مربوط به کارخانه سیمان مارگون است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود صادرات سیمان مارگون تا پایان سال به ۴.۵ میلیون دلار برسد.

وی تصریح کرد: بخشی از صادرات از طریق کمرگ استان انجام شده اما سیمان مارگون با هماهنگی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمرگات مرزی انجام شده است.

این مسؤول تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای صادراتی استان ۶۸ درصد رشد داشته و به لحاظ تناژ افزایش ۱۶۰ درصدی  محصولات را شاهد هستیم.

دیودیده بیان کرد: در حوزه سیمان مارگون که از طریق کمرگات مرزی صادر می‌شود مشکلاتی وجود دارد  چرا که محلی که کالا دپو می‌شود تا گمرک فاصله است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای رفع این مشکل مصوب کردیم مدیرکل کمرگ و مدیر بازاریابی کارخانه سیمان مارگون در کمرگ بوشهر جلسه تشکیل دادند تا اظهارنامه کمرگی ارائه شود که تاکنون این مشکل حل نشده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات سال جاری ۸ میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود که این میزان صادرات محقق شده، گفت: عمده محصولات ما به کشورهای افغانستان، آلمان، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

عناوین برگزیده