تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۳۱۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونمایی از طرح "تاپ" وزارت صنعت، معدن و تجارت

می متالز - طرح "تاپ" وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با 22 بهمن رونمایی و اجرایی می‌شود.
رونمایی از طرح "تاپ" وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش می متالز، معاون معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شهرکرد با اعلام این خبر افزود: سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه و اشتغال پایدار (تاپ) این وزارتخانه همزمان با 22 بهمن ماه رونمایی می‌شود.
برات قبادیان افزود: در این طرح، اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاهی مدنظر وزارتخانه صمت است.
وی گفت: با اجرای این طرح بیش از 100 هزار بنگاه بزرگ و کوچک با ورود به این سامانه می‌توانند نیازهای خود را از طریق دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.
به گفته وی، این طرح به‌صورت پایلوت در چند استان از جمله چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.
قبادیان گفت: ایجاد و فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه‌های متقاضی، دانش بنیان سازی محصولات و اقتصادی‌کردن ساختار تشکیلات و محصول بنگاه‌های اقتصادی از اهداف این طرح است.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای این طرح در تمام استان‌های کشور هم از سال آینده انجام خواهد شد.
قبادیان افزود: در کشور 5 میلیون دانشجو مشغول تحصیل است و 100 هزار هیات علمی مشغول فعالیت هستند که این یک ظرفیت برای پیوند صنعت با دانشگاه است.
وی، به کسب رتبه سوم ایران در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: توجه به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت برنامه‌های دولت است.
قبادیان با بیان اینکه طرح تحقیق و توسعه فناوری واحدهای صنعتی (R&D)در حوزه صنعت در دست اجراست، گفت: راه‌اندازی این واحدها در دولت دوازدهم 2 برابر شده است.
به گفته وی، هم اکنون حدود 2 هزار واحد صنعتی در این زمینه فعالیت می‌کنند که پیش از این تعداد 994 واحد بوده است.
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت 28 طرح صنعتی با اشتغالزایی 473 نفر و اعتباری بیش از 787 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان چهارمحال وبختیاری به بهره‌برداری رسید.

عناوین برگزیده