تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۲۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۲۹۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره ایمیدرو مطرح کرد:

نقش استراژیک فولاد در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور /ضرورت حرکت به سمت تولید فولاد آلیاژی

می متالز - سعد محمدی گفت: ایران از کشور‌های غنی در مواد اولیه معدنی است که این امر می تواند سهم بسزایی در توسعه صنعت داشته باشد.
نقش استراژیک فولاد در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور /ضرورت حرکت به سمت تولید فولاد آلیاژی

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی عضو هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایران یکی از کشور‌های غنی در مواد اولیه معدنی است که بهره گیری از آن راهکاری مناسب برای توسعه صنعت  به شمار می رود. اکتشافات در این حوزه حرف اول را می زند و با افزایش تمرکز بر این موضوع می توان ظرفیت های جدیدی را برای کشور ایجاد کرد.

سعد محمدی افزود: ساخت فولاد را باید به سمت روش تولید به صورت کوره بلند سوق دهیم. در حال حاضر ۳۰ میلیارد تن سنگ آهن در مناطق مختلف کشور شناسایی شده و با اکتشافاتی که در حال انجام و سرمایه گذاری است امیدواریم بتوانیم میزان ذخایر  کشور در این بخش را افزایش دهیم.

عضو هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: البته برای تولید فولاد به صورت کوره بلند به جز سنگ آهن به زغال سنگ هم نیاز داریم. ظرفیت قطعی زغال سنگ کشور بسیار خوب است و مشکلی از این بابت نداریم. در حال حاضر در کشور حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال خام و نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن زغال کنسانتره و همچنین کک مورد نیاز برای احیای سنگ آهن در کوره بلند تولید می‌شود.

وی گفت: نقش فولاد در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور بسیار استراژیک است. فولاد در محصولات طویل مانند میلگرد و تیرآهن برای ساخت کارخانه‌ها و سوله‌ها، ساخت مسکن و همچنین در بخش صنعتی همچون خودرو استفاده می‌شود.

سعد محمدی در پایان خاطر نشان کرد: فولاد ایران با بهترین استاندارد‌های روز دنیا تولید می شود و باید با برنامه ریزی های درست در این صنعت میزان سرمایه گذاری ها را افزایش دهیم و به سمت تولید فولاد آلیاژی که یک محصول کاملا استراتژیک است برویم.

عناوین برگزیده