تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۳۹۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای 195 واحد صنعتی در استان اصفهان در یکسال گذشته

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس جدیدترین گزارش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها، اصفهان بهترین عملکرد و بیشترین امتیاز در کشور را به خود اختصاص داده، بطوریکه ۱۹۵ واحد تولیدی غیر فعال با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، احیا شده اند.
احیای 195 واحد صنعتی در استان اصفهان در یکسال گذشته

به گزارش می متالز، اسرافیل احمدیه اظهار داشت: بر اساس جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره عملکرد و میزان اثربخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها در سال ۹۷، استان اصفهان طبق شاخص های انتخابی امتیاز ۶۰۴۸ را کسب و در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این عملکرد شاخص هایی مانند جلسه های برگزار شده، حضور استاندار در جلسه ها و تعداد مصوبه های اجرا شده و در دست اقدام در نظر گرفته شده، افزود: پس از اصفهان، استان های تهران (با ۵۹۴۰ امتیاز)، البرز (۴۹۸۹ امتیاز) و فارس (۴۷۹۵ امتیاز) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

احمدیه خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد کارگروه تسهیل با توجه به ضرورت اثربخشی اقدام‌های استان ها در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری که نقش موثری در ایجاد فرصت های شغلی و تثبیت اشتغال دارد، همواره جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: این استان بهترین عملکرد را در احیای واحدهای تولیدی غیر فعال در سال گذشته داشت بطوریکه ۱۹۵ واحد تولیدی غیر فعال را با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، احیا کرد.

وی با بیان اینکه استان های کرمان با ۱۵۵ واحد و گیلان با ۱۳۷ واحد در رتبه های بعدی قرار گرفتند، اضافه کرد: در مجموع، پارسال یکهزار و ۲۹۷ واحد تولیدی غیر فعال با حمایت کارگروه تسهیل در کشور احیا شدند که منجر به اشتغال ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر شد.

احمدیه با اشاره به اینکه اصفهان در ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی نیز بهترین عملکرد را در کشور داشت، ادامه داد: سال گذشته ۴۹۷ واحد با مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در این استان ارتقای ظرفیت یافتند و استان های سمنان با ۴۰۴ و قم با ۳۶۴ واحد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی، رتبه اصفهان از نظر ایجاد فرصت های شغلی از محل افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را پس از تهران، دوم اعلام کرد و اظهار داشت: در تهران سه هزار و در اصفهان ۲ هزار و ۹۳ فرصت شغلی از این محل در این استان ها ایجاد شد.

به گفته وی، در مجموع سال گذشته سه هزار و ۸۰۲ واحد تولیدی با کمترین ظرفیت اسمی خود فعال بودند که با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ارتقای ظرفیت یافتند و منجر به اشتغال ۲۴ هزار و ۲۴۵ نفر در کشور شد.

احمدیه با اشاره به اینکه اصفهان در اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه دوم کشور را با اجرایی شدن ۷۶ درصد از تصمیم ها، دارد، اظهار داشت: هرمزگان با ۷۷ درصد و خراسان جنوبی با ۷۴.۶ درصد در رتبه های اول و سوم این شاخص قرار گرفتند.

وی تعداد مصوبات اجرایی شده در اصفهان را یکهزار و ۱۸۶ مورد از یکهزار و ۵۶۰ مصوبه عنوان و اضافه کرد: اصفهان با ۱۷۴ جلسه برگزار شده، رتبه سوم کشوری را پس از فارس و تهران دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۸۹۷ واحد تولیدی در کشور با حمایت کارگروه تسهیل، بهره برداری و منجر به اشتغال ۱۶ هزار و ۹۴۸ نفر شد، تصریح کرد: اصفهان در این شاخص رتبه سوم کشوری را با ۱۱۷ واحد پس از خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی داشت.

وی به آمار طرح های سرمایه گذاری نیز اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۷۶ طرح سرمایه گذاری در کشور با اشتغال ۸۸ هزار و ۷۷۳ نفر بهره برداری شد که اصفهان با ۹ هزار و ۷۰۶ طرح (۴۴ درصد) بیشترین طرح های سرمایه گذاری تکمیل شده را به خود اختصاص داد.

احمدیه تاکید کرد: اصفهان از نظر ایجاد فرصت شغلی از طریق اتمام طرح های سرمایه گذاری با ۲۰ هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی (۲۳ درصد) بهترین عملکرد را در کشور داشت و تهران و خراسان رضوی در جایگاه پس از آن قرار گرفتند

عناوین برگزیده