تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۰۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد زیرساخت ها برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از ایجاد زیرساخت ها برای استقرار رسمی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.
ایجاد زیرساخت ها برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

به گزارش می متالز، حمیدرضا آبایی، اظهار کرد: در بندر آستارا سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می شود و تلاش بر این است که این بندر در اسرع وقت توسعه یابد و مشکلات آن مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در سفر امروز، نشست هایی جداگانه با فرماندار و مدیرکل گمرک آستارا، با هدف فعال کردن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر انجام شد، ادامه داد: در این بازدید، هیأتی متشکل از کلیه دست اندرکاران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان حضور دارند و مسایل مرتبط را از نزدیک بررسی می کنند.

آبایی با تأکید بر اینکه شائبه هایی بی اساس در خصوص ارجحیت بندر انزلی در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: ما آمده ایم تا به این مسایل پایان دهیم و از مسئولان خواستیم تا همه حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه هر دو بندر آستارا و انزلی در استان گیلان مهم است، اضافه کرد: با توجه به نقش بنادر شمالی کشور در مقابله با تحریم های دولت های متقاصم و مقابله با جنگ دشمنان، باید از این پتانسیل ها به نحو اکمل استفاده کنیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه بنادر آستارا و انزلی باید در بهترین شرایط و تمام توان در خدمت حمل و نقل دریایی باشند، خاطرنشان کرد: این بازدید نشان می دهد که می خواهیم این بندر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تلاش برای فعال سازی کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا سخن گفت و توضیح داد: زیرساخت های منطقه ویژه از قبیل ساختمان گمرک، زیرساخت های نرم افزاری، بسترهای الکترونیک و سایر امکانات آماده است و باید گمرک تجهیزات خود را در این ساختمان مستقر کند تا فعالیت رسمی این منطقه آغاز شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در رأس هیأتی از روند احداث سومین پست اسکله، پایانه اختصاصی غلات، سیلوهای نگهداری غلات، انبارهای در دست احداث، ساختمان اداری منطقه ویژه اقتصادی و سایر ساختمان های اداری در دست احداث این بندر بازدید به عمل آورد و روند پیشرفت این پروژه ها را از نزدیک بررسی کرد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده