تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۴۲۲۴۴
سرویس خبر : انرژی

کار بدون حادثه در ۲۶ دکل شرکت ملی حفاری

می متالز - مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران از اجرای آموزش‌های مدیریتی با هدف کاهش ضریب تکرار حوادث انسانی حین کار خبر داد و گفت: از تعداد دکل‌های شرکت حفاری، ۲۶ دکل سال گذشته را بدون حادثه سپری کرده‌اند.
کار بدون حادثه در ۲۶ دکل شرکت ملی حفاری

به گزارش می متالز، سعید قربانی اعلام کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) به‌منظور کاهش حوادث نیروی انسانی پارسال ۱۵ عنوان دوره آموزشی مستمر برای کارکنان واحدهای عملیاتی معادل ۱۶۱ هزار و  ۲۸۰ نفر - ساعت برگزار کرد با توجه به تعداد کارکنان، سرانه آموزشی در کل شرکت ۴۱.۸ ساعت است.

وی مهم‌ترین شاخص‌های محاسبه کاهش حوادث انسانی را ضریب تکرار، ضریب شدت و شاخص حوادث دانست و افزود: از تعداد دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران در حوزه مدیریت عملیات یک و دو و سه، ۲۶ دکل پارسال را بدون حادثه سپری کرده‌اند.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به وجود ریسک بالا و مخاطره‌های شغلی در بخش عملیات اظهار کرد: با توجه به آموزش‌های حین خدمت و انجام تمرین‌های شرایط اضطراری در سطح دستگاه‌ها و کارگاه‌های عملیاتی شاهد کاهش خیره‌کننده حوادث تجهیزاتی، آتش‌سوزی و کاهش تصادف‌های موتوری بوده‌ایم.

قربانی بازرسی دوره‌ای از تجهیزات ایمنی در دستگاه‌های حفاری ازسوی کارشناسان این مدیریت را از دیگر عوامل موثر در کاهش حوادث در دکل‌های حفاری عنوان کرد و گفت: نظارت کامل بر تجهیز کارگاه‌ها و دستگاه‌های حفاری به وسایل ایمنی و آتش‌نشانی (تابلوهای محل تجمع، تابلوهای هشداردهنده، کپسول‌های اطفای حریق، کمربند ایمنی کار در ارتفاع، دوش اضطراری، چشم‌شوی و ...) سبب کاهش حوادث انسانی بوده است.

وی تعداد مانورهای پارسال را از نظر تعداد دو برابر سال پیش از آن برشمرد و اظهار کرد: این مانورها متنوع و شامل ۷۵۶ مورد تمرین شرایط اضطراری مهار کنترل فوران چاه ( BOP Drill)، مقابله با گاز هیدروژن سولفوره (H2S Drill)، ترک دستگاه دریایی (Abandon Ship) و نجات فرد مصدوم  (Medevac Drill ) با طرح‌ها و شرایط مختلف در سطح دستگاه‌ها و کارگاه‌های عملیاتی بوده است.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی حفاری ایران فرهنگ‌سازی کار بدون حادثه برای حذف حوادث مشابه را از برنامه‌های شاخص این مدیریت دانست و افزود: برای آگاهی مدیران عملیات، رؤسای مناطق و دستگاه‌های حفاری، نشست‌های هفتگی درباره حذف حوادث تکراری برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به همکاری رؤسای مناطق عملیاتی و دستگاه‌های حفاری در انجام به‌موقع برنامه‌های ایمنی گفت: برگزاری مستمر نشست ایمنی روزانه ویژه کار خاص (Safety Meeting Toolbox Talk)، تهیه هشدارهای ایمنی (Safety Alerts) برای آگاهی و ارتقای فرهنگ اچ‌اس‌یی کارکنان، اجرا کردن مجوزهای کاری (PTW) و ارزیابی، پایش و کنترل ریسک‌های عملیاتی با استفاده از روش‌های استاندارد نظیر JRA ،FMEA  و HAZOP از مهم‌ترین برنامه‌ها به‌منظور بهبود شاخص‌هاست.

عناوین برگزیده