تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۴۲۳۴۵
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

10 پروانه اکتشاف معدن در استان قم صادر می شود/ جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: بر اساس برنامه های رونق تولید سال 98 این سازمان، 10 پروانه اکتشاف معادن فلزی شامل طلا، مس و آهن در استان تا پایان سال صادر خواهد شد.
10 پروانه اکتشاف معدن در استان قم صادر می شود/ جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در دومین جلسه شورای معادن استان در سال جدید با اشاره به اهداف کمی برنامه های رونق تولید گفت: در این زمینه با همکاری سازمان زمین شناسی اقداماتی از قبیل نمونه برداری، مغزه گیری و تهیه نقشه های زمین شناسی، توپوگرافی و جمع بندی نتایج ژئوفیزیک هوایی و انجام استعلامات لازم از سازمان منابع طبیعی صورت گرفته است.
وی قانون معادن و توسعه و ارتقاء بهره وری و فراوری مواد معدنی در محدوده معادن را مد نظر قرار داد و گفت: پیش بینی میشود برای 5 معدن مجوز فراوری در جوار معادن به منظور تولید کاغذ از آهک، تولید آهک با مصارف پزشکی، پر عیار سازی منگنز، تولید گچ طبی و پزشکی و فراوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی صادر شود.
سیجانی گفت: در استان قم 40 معدن راکد وجود دارد که تلاش می کنیم این معادن را با تعویض بهره بردار و یا کمک به بهره برداران آن با پرداخت تسهیلات و انجام مکاتبات با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی استان نسبت به طرح مشکلات ایشان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جهت بررسی، اقدام و با توجه به ماده 11 قانون هوای پاک و طبق یک برنامه بلند مدت آنها را فعال کنیم.

عناوین برگزیده