تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۶۰۸
کد خبر: ۴۲۵۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نشست دوره ای ورزشکاران پیشکسوت کرمانی مقیم تهران برگزار شد

می متالز - زندگی دور از زادگاه گاهی آدم‌ها را بیشتر از گذشته به هم نزدیک می‌کند. از همین رو در خبرها می‌خوانیم که اهالی استان‌‌های مختلف در تهران به بهانه‌هایی دور هم جمع می‌شوند و ضمن تازه‌ کردن دیدارها تلاش می‌کنند تا برای شهر آبا و اجدادی خود آستینی در حد توان بالا بزنند.
نشست دوره ای ورزشکاران پیشکسوت کرمانی مقیم تهران برگزار شد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهر زمین، سال‌های گذشته گروهی با عنوان «جامعه کرمانی‌های مقیم تهران» نمونه‌هایی از این نشست‌ها را در رابطه با مسایل مختلف استان برگزار کرد. این گروه در درون خود انتخابات برگزار کرد که در نتیجه آن دبیر کل و هیات مدیره مشخص شدند. گفته می‌شود «جامعه پیشکسوت ورزشی های کرمانی‌ مقیم تهران» در حال حاضر پیگیر اخذ مجوز از وزارت کشور است تا شکل قانونی به خود بگیرد.


یازده عضو هیات مدیره که همگی از کرمانیان مقیم تهران هستند مسوولیت یک کمیته را بر عهده گرفتند. کمیته‌هایی همچون ایثارگران، پزشکان، روحانیون و ورزشکاران و …

سید ابوالحسن مهدوی به عنوان مسوول کمیته فرهنگی و ورزشی تشکل فوق الذکر انتخاب شده و حداقل در سال‌‌های گذشته بطور نسبی هر سال سه جلسه کمیته خود را تشکیل و کلیه دست اندرکاران ورزش کرمانی مقیم تهران را دور هم جمع کرده است. برخی از دعوت شدگان به جلسات این کمیته اتفاقا مسوولیت‌های ملی را در پرونده کاری خود دارند.


آخرین جلسه این کمیته به دعوت مهدوی یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۹۸ در باشگاه بانک سپه تهران و به میزبانی علی اکبر پوریانی برگزار شد. چهل نفر از مدیران، داوران، ورزشکاران و پیشکسوتان کرمانی نیز در آن حاضر شدند و به بحث و تبادل نظر پیرامون دشواری‌های پیش پای ورزش کرمان پرداختند.


ابتدای نشست که با خیر مقدم آقای پوریانی آغاز شد. مهدوی مسوول جلسه در ادامه با اشاره به اصالت اهالی کرمان  گفت: که با توجه به اینکه انسان ها هرگز نبایستی با تاریخ خود بیگانه بوده و فراموش نمایند از چه سرزمین با صلابتی همچون کرمان با بلندای کویر زاده شده و در قبال این همه عظمت چه مسوولیت سنگینی بر عهده داشته و رویکرد بایستی رویکرد جهشی رو به پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: از پتانسیل موجود که با نعمت‌های الهی فراوان همراه شده بهره گرفته و بصورت پویا و زنده با نگاه به عظمت تاریخ سرزمینمان مشعل بدست، چراغ راهی باشیم برای مسوولین اجرایی استان و این جلسه وزین و با عظمت شاید بی مانند ترین در کشور بوده و شاید هم الگویی موثر و تاثیر گذار برای دیگر جوامع قرار گیرد و بپاس حرمت این همه تجربه و بدون چشم داشتی بتوانیم بازوی توانمندی باشیم برای ارتقاء فرهنگی، تربیتی و اجتماعی جوانانمان با استفاده از مقوله ورزش.


کمیته فرهنگی و ورزشی «جامعه کرمانی‌های مقیم تهران» در پایان با مصوباتی کار خود را به پایان رساند. در مصوبه پایانی تصمیم گرفته شد که گرامیداشت یادواره شهدای ورزش استان با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان ، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم هایی از منوجان، شرکت گهر زمین سیرجان و هم چنین تیم فوتبال رسانه کشور با محوریت آقای عادل فردوسی پور، برگزاری جام فوتبال شهدای ورزشکار با حضور چهار تیم گل گهر سیرجان، مس کرمان، یکی از تیم های پرسپولیس یا استقلال، تیم ملی امید کشور و احتمالا مس رفسنجان به‌عنوان پیش فصل لیگ برتر کشور انجام شود. همچنین کمیته مصوباتی پیرامون پیگیری وضعیت حذف برنامه نود نیز داشت که تعدادی از حاضرین مسوولیت رایزنی در این ارتباط را بر عهده گرفتند.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده