تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۴۳۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانوی برگزیده صنعتگر در مداسم روز صنعت و معدن مطرح کرد:

حضور ۲۵ درصدی زنان کشورمان در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ

می متالز - بانوی برگزیده صنعتگر روز ملی صنعت و معدن گفت:حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را زنان سرزمینمان تشکیل داده اند.
حضور ۲۵ درصدی زنان کشورمان در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ

به گزارش می متالز، سهیلا سلحشور کردستانی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با بیان این مطلب، افزود: نقش زنان در اقتصاد فعلی و دنیای مدرن در رشته های فنی و مهندسی بارز و منحصر به فرد است.

وی بیان کرد: در شرکت های دانش بنیان با استفاده از فناوری های مدرن قادر به تولید محصولات با ارزش افزوده بسیار بالایی هستیم که این مزیت آن ها است و شرکت های دانش بنیان‌ می توانند جایگزین درآمدهای نفتی شوند.

این بانوی صنعتگر گفت: شرکتی که من مدیریت آن را بر عهده دارم در حال حاضر ۸۰ محصول دانش بنیان در حوزه پزشکی را تولید می کند و ۳۵ ثبت اختراع بین المللی دارد و به ۱۵ کشور اروپایی صادرات داریم.

سلحشور کردستانی ادامه داد: ۸۵ نفر در شرکت دانش بنیان من فعال است که از برگزیدگان دانشگاهی کشور هستند، زنان نقش مهم مدیریتی در این شرکت دارند.

وی تصریح کرد: حدود ۴ تا ۵ هزار اشتغال غیرمستقیم توانستیم به وجود بیاوریم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر امکان ارتباط صنعت و دانشگاه را برایمان فعال کرد.

عناوین برگزیده