تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۴۵۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در استان سمنان تاکید کرد:

فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی/ توجه ویژه به تعمیق ساخت داخل

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران، معدنکاران و تولید کنندگان استان سمنان اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز داریم که ظرفیت های خالی بخش تولید را فعال تر کنیم و نهضت تعمیق ساخت داخل را در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.
فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی/ توجه ویژه به تعمیق ساخت داخل

به گزارش می متالز، محسن صالحی‌نیا تاکید کرد: نهضت ساخت داخل پیشران رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سهم استان سمنان در تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و ایجاد شهرک های صنعتی، ۳.۳ درصد کل کشور است.
وی افزود: این استان از منظر ظرفیت های ایجاد شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور جز استان های پیشتاز است و از نظر توسعه ای نیز در زمره استان های برتر در این زمینه است.
صالحی نیا خاطرنشان کرد: صنایع قطعه سازی خودرو سازی، نساجی، صنایع فلزی، غذایی، دارویی و شیمیایی از ظرفیت های بسیار خوب استان سمنان است.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: استان سمنان در جذب تسهیلات رونق تولید و پرداخت 83 درصدی از سهم استانی، از استان های پیشتاز در تسهیلات رونق تولید است.
وی تاکید کرد: استان هایی که در جذب تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ اگر فعال عمل کنند هیچگونه محدودیتی در سهمیه اختصاص داده شده نخواهند داشت.
صالحی نیا با اشاره به ظرفیت های صادراتی کالاهای تولیدی استان سمنان اظهار داشت: با کمک بخش های خصوصی مسیر صادرات در این استان و در کل کشور هموار است.
وی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی، قطعا زنجیره تامین نیاز در صنعت کشور را فرآهم خواهد کرد.
معاون وزیر صمت افزود: اقبال موجود برای استفاده از کالاهای ایرانی در بازار های خارجی یکی از ظرفیت های بسیار خوبی است که امروز برای صنعت کشور فراهم شده است.
وی تصریح کرد: استان سمنان از منظر ظرفیت های ایجاد شده و فعالیت های صنعتی، معدنی و تولیدی، یکی از استان های پیشتاز کشور است و تقریبا فعالیت واحد های دولتی در این استان بسیار کمرنگ است.
صالحی نیا تاکید کرد: حمایت از تولید داخل یا به تعبیری"نهضت ساخت داخل" از اولویت های کاری این وزارتخانه است و باید از همه ظرفیت های موجود برای تقویت تولید استفاده کنیم.
وی توضیح داد: توسعه و تعمیق ساخت داخل، در ۸ رشته صنعتی در کشور از سیاست های اصلی وزارتخاته صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ است.

عناوین برگزیده