تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۴۵۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارز وارد کانال ۱۱هزارتومان شد

می متالز - در حالی که به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش خرده فروشی آمریکا ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا کاهش داشت، اما امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نامعلوم بودن سرنوشت جنگ تجاری مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.
ارز وارد کانال ۱۱هزارتومان شد

به گزارش می متالز، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۰۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز ۰.۳ درصد افت داشت و به ۱۴۰۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.اما عاملی که موجب کاهش اشتها برای خرید طلا شد، رشد ارزش دلار بود.
پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار رشد داشته و تحلیل ها در مورد تقویت اقتصاد این کشور را تایید کرد، شاخص ارزش دلار با افزایش مواجه بود.ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «۴ بانک مرکزی بزرگ جهان در نیمه دوم امسال اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت و به نظر می‌رسد که چشم انداز افزایشی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت و قیمت فلز زرد به حدود ۱۵۰۰ دلار هم خواهد رسید.
در بازار داخلی قیمت دلار به مرز 11 هزار تومان رسید و سکه نیز به تبع آن بدون حباب مثبت به قیمت 3.900.000 رسید و بازار اتی زعفران با شیب نزولی شدید در معاملات همراه شد.

عناوین برگزیده