تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۴۵۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟ راهنمای تحلیل‌گران بازارهای سهام» به کتابخانه سازمان بورس رفت

می متالز - دو راه برای تحلیل مسیر آینده هر بازاری وجود دارد؛ خواه بازار سرمایه، ارز، نرخ سود یا کالا باشد. یکی در برگیرنده تحلیل بنیادی و دیگری تحلیل فنی است.
کتاب «سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟ راهنمای تحلیل‌گران بازارهای سهام» به کتابخانه سازمان بورس رفت

به گزارش می متالز، بازارهای مالی جهانی همه روزه میلیاردها دلار گردش مالی دارند. در این بازارها مجموعه‌های متفاوتی برای خرید و فروش موجود هستند، از خرید نسبتاً ساده یک سهام گرفته تا تجارت موجودات عجیب و غریب مانند پر پروانه‌ها.

تحلیل‌گران بنیادی همه متغیرهای اقتصادی مربوط را سنجیده و سپس قضاوت می کنند که آیا قیمت یک سهام یا بازار همان چیزی است که آنها به عنوان قیمت عادلانه تخمین زده اند؛ یا اینکه قیمت ها نسبت به آنچه آنها سطح واقعی بازار می دانند، بیش از حد یا کمتر ارزش گذاری شده است.

 تحلیل گران فنی بر این باورند که در هر زمانی، قیمت ها نشان دهنده همه آن چیزی است که در خصوص یک بازار یا سهام شناخته شده است. علاوه بر این، از آنجا که بازارها اساساً نشان دهنده رفتار انسان ها هستند و رفتار انسان ها در طول زمان ثابت است، این باور وجود دارد که رفتار قیمتی از الگوهای مشابهی پیروی می کند. بنابراین، روند حرکت قیمت ها فراتر از قوانین احتمالات است.

کتاب «سرمایه گذاری در کدام بازار؟ راهنمای تحلیل گران بازارهای سهام» تالیف دبورا اوون و رابین گریفیس ترجمه فرنگیس محمودی در ۱۸۴ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

سوء ظن مشترکی که میان تحلیلگران فنی و بنیادی وجود دارد، این واقعیت را که هر دوی این تحلیل ها ریشه در تئوری چرخه دارند رد کرده است. چرخه تجاری جزء لاینفک تحلیل های اقتصادی است و باور به ماهیت چرخه ای بازارها هسته مرکزی تحلیل های فنی است؛ بنابراین تحلیل های چرخه ای، نقطه میان تحلیل بنیادی و فنی است.

هدف این کتاب نه تنها توضیح چگونگی برقراری ارتباط میان قوانین بنیادی و فنی توسط تئوری چرخه، بلکه این است که چگونه می توان با بهره گیری از تئوری چرخه در این وضعیت متغیر چشم انداز اقتصادی جهان، با موفقیت راه را پیدا کرد. بخش های کتاب عبارتند از ابزاری برای ترسیم بازار، محرک های چرخه ای طولانی مدت، مراحل رو به پایین نوسان ها، به دست گرفتن نبض بازار.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۵۳۹ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۴۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۲۱۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۱۴۲ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایتhttp://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۶۲-۸۴۰۸۳۱۶۱ تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک ۲۷ ساختمان شماره ۲ سازمان بورس.

عناوین برگزیده