تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۴۶۰۷۱
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

صادرات کالا به بازار اروپا؛ چشم انداز راه آهن ایران-عراق-سوریه

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه عملا تکمیل‌کننده کریدور شمال به جنوب خواهد بود و قطعا تأثیر بزرگی در توسعه اقتصادی کشورمان خواهد داشت.
صادرات کالا به بازار اروپا؛ چشم انداز راه آهن ایران-عراق-سوریه

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس اجرای پروژه خط ریلی خلیج فارس به دریای مدیترانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه می تواند زمینه اتصال ریلی ایران را به کشورهای عراق و سوریه فراهم کند و این مسئله در گسترش روابط بین کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

 

اتصال شلمچه، بصره، سوریه و مدیترانه با اجرای خط راه آهن

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه خط ریلی خلیج فارس به دریای مدیترانه، قرار است که منطقه شلمچه را به شهر بصره و سپس به کشور سوریه و دریای مدیترانه متصل کند.

اهمیت استراتژیک اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه؛ ایران می تواند به بازارهای اروپا دست پیدا کند

وی تصریح کرد: راه آهن ایران، عراق و سوریه از نظر اقتصادی، اهمیت استراتژیکی دارد، زیرا عملا با اجرای این پروژه، ایران می تواند به بازارهای اروپا دست پیدا کند.

کیانپور ادامه داد: حمل و نقل ریلی یکی از بهترین راه کارهای برای انتقال کالا است، زیرا این نوع حمل نقل نسبت به گونه های دیگر، ضمن ارزان تر بودن، دارای ایمنی بالایی است و تجارت همواره نیازمند این دو اصل مهم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز بخشی از کالاهای صادراتی ایران از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود، حال با توسعه حمل و نقل ریلی در عرصه منطقه ای، می تواند حجم کالاها را تقسیم کرد و از دو حمل و نقل برای انتقال محصولات استفاده کرد.

 

اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اجرای راه آهن ایران، عراق و سوریه عملا تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب خواهد بود و قطعا تأثیر بزرگی در توسعه اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

عناوین برگزیده