خبر
نفت   ماشین آلات و تجهیزات انرژی  

چهار کشتی ایرانی در انتظار سوخت در بنادر برزیل

می متالز - دو کشتی فله‌بر دیگر ایران که با محموله اوره به برزیل آمده و قرار بود با محموله ذرت به ایران برگردند، بدون سوخت ماندند زیرا شرکت دولتی پتروبراس از فروش سوخت بانکر به آنها به علت تحریم‌های آمریکا خودداری می‌کند.

به گزارش می متالز،  آمارهای رهیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد کشتی‌ها مدل پاناماگذر (کشتی‌های قابل عبور از کانال پاناما) «دلربا» و «گنج» در حال حاضر در نزدیکی بندر ایمبیتوبا در جنوب برزیل لنگر انداخته‌اند و قرار بود مسیر مشابه دو کشتی دیگر یعنی «باوند» و «ترمه» را که آنها نیز مشکل سوخت‌گیری دارند، طی کنند. هر 4 کشتی در مالکیت دولت ایران قرار دارد و تحت تحریم قرار دارند.

تامین‌کننده اصلی سوخت بانکر در برزیل، شرکت ترنس‌پترو، شعبه‌ای از Petroleo Brasileiro یا همان پتروبراس است. این شرکت اعلام کرد اگر فروش سوخت انجام شود، پتروبراس ممکن است با تنبیه‌های آمریکا علیه فعالیت‌هایش در این کشور مواجه شود.

این  کشتی و کشتی پنجم یعنی «دریابار» که موفق به ترک برزیل با محموله ذرت شد، بخشی از مسیر جدید تجاری باز شده توسط دولت ایران هستند که به دنبال بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی خود برای جبران عدم فروش نفت است.

یک منبع صنعتی کشتیرانی گفت: «دولت ایران کاملا ریسک کرده است... آنها تمامی کشتی‌ها را بدون اینکه بدانند آیا قادر به سوخت‌گیری مجدد و بازگشت هستند، به اینجا فرستاده است.»

علی‌رغم بیانیه پتروبراس که اعلام کرده است شرکت‌های دیگر می‌تواند به این کشتی‌ها سوخت بفروشند، این منبع صنعتی گفت انحصار خدمات سوختگیری مجدد در بنادر برزیل در اختیار این شرکت دولتی است.

کشتی «دریابار» نیز اوره به برزیل آورده است. اما مشخص نیست که چگونه سوخت برای بازگشت تهیه کرده است. بر اساس آمار رهیابی کشتی‌ها، این کشتی اکنون در نزدیکی آفریقای جنوبی است.

پتروبراس موضع خود را بار دیگر تایید کرد. این شرکت اعلام کرد: «ریسک قرارداد بستن با کشتی‌های تحت تحریم مسئولیت شرکت‌های صادرکننده است نه پتروبراس.»

روز گذشته رویترز در گزارشی نیز نوشته بود دو کشتی ایرانی هفته‌هاست که در بنادر برزیل لنگر انداخته‌اند و به علت نداشتن سوخت قادر نیستند به ایران بازگردند زیرا شرکت دولتی نفت و گاز پتروبراس برزیل از فروش سوخت به این کشتی به علت ترس از تحریم‌های آمریکا خودداری می کند.

اوپراتور بندر پاراناگوآ به رویترز گفته بود کشتی‌های «باوند» و «ترمه» که حامل اوره و محصولات پتروشیمی مورد استفاده در کود شیمیایی بودند، دو ماه پیش وارد برزیل شدند. انتظار می‌رفت آنها ذرت بارگیری کنند و به ایران بازگردند اما سوخت کافی برای ادامه سفر نداشتند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 عملکرد خیره کننده پتروشیمی غرب‌نشین ثبت شد؛

رشد چشمگیر تقاضا برای "کرماشا"

می متالز - رشد حجم معاملات و ثبت ارزش معاملاتی ۴۸ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریالی، مهمترین شاخص‌های معاملاتی در هفته قبل بود.
 عملکرد این پتروشیمی شرق‌نشین بررسی شد؛

ورود سفارش جدید ۲۷۰ تنی اوره پریل "خراسان"

می متالز - ارزش معاملات کریستال ملامین با توجه به افزایش حدود ۲ درصدی نرخ فروش به ۱۷ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال رسید.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

میزان جرایم تخلفات بازدارنده نیست

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: میزان جرایم تخلفات صنفی پیش بینی شده در قانون به هیچ وجه بازدارنده نیست، جریمه تخلفاتی مانند عرضه خارج از عرضه، گران فروشی و عدم درج نرخ قیمت بسیار کم است.
 

رویکرد جدید به کاهش آلودگی و مصرف سوخت

می متالز - دولت دوازدهم با رونمایی از ابرپروژه خروج خودروهای سنگین که بیش از ۲۰۲ هزار خودرو فرسوده را هدف‌گذاری کرده بود، کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها را نشانه گرفته بود.
 

«حرّا» در آتش بی مهری مدیران می سوزد

می متالز - این بار آتش قاچاق در پی مدیریت نادرست عده‌ای مسوول به جان جنگل‌های«حرا» در میناب افتاد.
 

کشف و ضبط 15 هزار لیتر سوخت قاچاق

می متالز - حیدر میرزایی در این خصوص اظهار کرد: مامورین گمرک مرزی میلک در منطقه پل ابریشم به یک دستگاه کامیون افغانی مشکوک شدند که در بازرسی انجام شده مقدار 15 هزار و 750 لیتر گازوئیل از باک‌های غیراستاندارد کشف شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما