تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۴۶۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

مردم از طرح‌های الحاقی بیمه استقبال نکردند

می متالز - نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه مردم از طرح‌های الحاق بیمه استقبال نکرده‌اند، گفت: صندوق پرداخت خسارت بدنی باید خسارات مصدومین و زندانیان جرائم رانندگی را پرداخت کند.
مردم از طرح‌های الحاقی بیمه استقبال نکردند

به گزارش می متالز، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با اختصاص اعتبار 3 هزار و 500 میلیارد ریالی تامین خسارت بدنی که در اختیار وزارت دادگستری قرار می‌گیرد، گفت: آمار کشته شدگان جاده‌ای در هر سال 17 هزار نفر است که البته به عدم استحکام خودورها و یا عدم وجود دسترسی راه‌های مناسب باز می‌گردد. ضمن اینکه 360 هزار مصدوم هم در اثر حوادث رانندگی داریم.

وی افزود: برخی از مصدومین، زندگی نباتی داشته و قطع نخاع هستند که همه نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه‌شان با معلولین ناشی از حوادث رانندگی و جاده‌ای روبرو هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: باید صندوق پرداخت خسارت بدنی که توسط مجلس و بیمه مرکزی ایجاد شده خسارت مصدومین و رانندگان جرائم غیرعمد رانندگی را پرداخت کنند.

دلخوش گفت: 30 بیمه تجاری تحت نظر بیمه مرکزی ایران در حال فعالیت هستند و اگر خسارت‌های مصدومین بدنی پرداخت نشود قطعا به مشکلات اجتماعی برخواهیم خورد.

وی تصریح کرد: درآمدهای صندوق خسارت‌های بدنی کفاف هزینه‌های مصدومین را نمی‌دهد و به همین دلیل باید به دنبال افزایش اعتبار آن باشیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تاکید کرد:‌ با اینکه هر ساله دیه افزایش پیدا می‌کنند و اطلاع‌رسانی در این صورت انجام می‌شود اما مردم از طرح‌های الحاقی بیمه استقبال نکردند. لذا باید تعهدات پرداخت خسارت مصدومین از سوی این صندوق تامین شود ضمن اینکه این صندوق در زمینه آزادسازی زندانیان غیرعمد حوادث رانندگی کارهای بزرگی کرده است.

دلخوش گفت: بیمه مرکزی و صندوق پرداخت خسارت بدنی طرح‌های گلریزانی که هر ساله در استان‌های مختلف برای پرداخت خسارت بدنی حوادث جاده‌ای و زندانیان غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی تشکیل می‌شد را با تامین هزینه‌های خسارت‌های بدنی از سوی این صندوق جمع کرده است.

عناوین برگزیده