تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۴۷۴۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کمپانی انگلو امریکن اعلام کرد

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در معادن مس شیلی

می متالز - کمپانی انگلو امریکن اعلام کرد که این شرکت از سال ۲۰۲۱ به بعد در عملیات‌های معدنی‌اش در شیلی تنها از انرژی تجدید پذیر استفاده خواهد کرد.
استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در معادن مس شیلی

به گزارش می متالز، این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد انرژی تجدیدپذیری که توسط «انل چایل» غول انرژی ایتالیا عرضه خواهد شد برای برق‌رسانی به معدن مس اصلی «لاس‌برونسس» انگلو امریکن و همچنین عملیات‌های «ال‌سالوادور» مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
شرکت‌های معدنکاری جهانی به‌طور روزافزونی به دنبال تقویت کارایی‌های خود، پایین آوردن هزینه‌هایشان و کاهش استفاده از آب و انرژی‌های غیرقابل تجدید در معادن هستند. در شیلی، بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مس جهان، این عمدتاً به معنای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی و آب نمک‌زدایی شده دریا است.
بر پایه اعلام انگلو امریکن این قرارداد که از ژانویه ۲۰۲۱ به اجرا درمی‌آید، انتشار دی‌اکسید کربن عملیات‌های این شرکت را تا بیش از ۷۰ درصد کاهش خواهد داد. این شرکت در ماه مارس جزیره‌ای شناور از پنل‌های خورشیدی را در یک سد باطله متعلق به معدن مس لاس‌برونسس در بیرون پایتخت شیلی، سانتیاگو، برای تقویت کارایی در این معدن راه‌اندازی کرد.

عناوین برگزیده