تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۴۹۰
کد خبر: ۴۸۷۰۲
سرویس خبر : زمین شناسی
همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

مراسم تجلیل از دکتر محمدهاشم امامی برگزار شد

می‌متالز - صبح امروز و همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مراسم تجلیل از دکتر محمدهاشم امامی، پیشکسوت زمین‌شناسی در مرکز پژوهش‌های کاربردی واقع در کرج با حضور دکتر فریبرز قریب رئیس مرکز و جمعی از مدیران، کارشناسان و کارمندان این مرکز برگزار شد.
مراسم تجلیل از دکتر محمدهاشم امامی برگزار شد

به گزارش می‌متالز، مراسم تجلیل با هدف ارج نهادن زحمات ارزشمند دکتر محمدهاشم امامی به عنوان پیشکسوت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مشاور چندین پروژه ملی در مرکز پژوهش‌های کاربردی برگزار شد.

لازم به تاکید است، مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال‌های اخیر مفتخر بوده  تا از حضور و دانش ایشان به عنوان مشاور در امور آنالیز نمونه‌های آزمایشگاهی و همچنین پروژه‌هایی چون پروژه ملی اکتشاف عناصر نادر خاکی در ایران و پروژه پتانسیل‌یابی روی در ایران بهره‌مند باشد.

بر اساس این گزارش، بخشی از سوابق ارزنده دکتر امامی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف‌معدنی کشور بدین شرح است:

وی در سال ۱۳۴۳ وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد و  سال ۱۳۴۷ مدرک کارشناسی زمین‌شناسی و سال ۱۳۵۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

دکتر امامی از سال ۱۳۵۰ لغایت ۱۳۵۷ کارشناس و کارشناس مسئول تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بوده و از ۱۳۵۷ لغایت ۱۳۶۰ دوره دکترای دولتی خود را در انستیتو دولومیو گذرانده است.

ایشان طی سال‌های  ۱۳۶۹ لغایت ۱۳۷۵ به عنوان مدیر امور زمین‌شناسی و از سال ۱۳۷۵لغایت ۱۳۷۸ به عنوان معاون پژوهشی پژوهشکده علوم زمین سازمان مشغول به فعالیت بوده است.

این پیشکسوت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سال ۱۳۷۸ لغایت ۱۳۸۶ معاون سازمان زمین‌شناسی (امورآزمایشگاه‌ها و فرآوری مواد معدنی) بود و در سال ۱۳۸۶ به بازنشستگی نائل شد.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به انتشار بیش از ۲۵۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا با سمت راهنما و مشاور و بیش از ۱۵۰ مقاله فارسی و خارجی در مجلات علمی پژوهشی و ISA در نشریات داخلی و خارجی اشاره کرد.

همچنین بطور همزمان استاد مدعو دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، تبریز، تربیت مدرس، خوارزمی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پژوهشکده علوم زمین بوده است.

وی همچنین از سال ۱۳۸۷ تا مردادماه ۱۳۹۷ عضو هیات علمی دانشگاهآزاد اسلامی واحد اسلامشهر با رتبه دانشیاری پایه ۳۳ بوده و تهیه‌کننده و مسئول ۳ نقشه با مقیاس یک دویست و پنجاه هزارم، یک نقشه یک صدهزارم تا سال ۱۳۵۷ و از سال ۱۳۶۰ به بعد ناظر علمی حدود ۳۵ نقشه یکصد هزارم در سطح کشور بوده است.

دکتر امامی تهیه‌ و تالیف کتاب زمین‌شناسی چهارگوش قم، ماگماتیسم در ایران، بررسی فعالیت احتمالی دماوند و نقشه ماگمایی ایران در مقیاس یک میلیونیم در چهار برگ را نیز در کارنامه علمی خود دارد.

از دیگر مسئولیت‌های ایشان می‌توان به عضویت کمیته هم‌ارزی زمین‌شناسی وابسته به یونسکو، انجمن زمین‌شناسی، انجمن بلورشناسی و کانی‌شناسی اشاره کرد. همچنین قائم‌مقام مسئول فصلنامه علوم زمین، عضو هیات تحریریه مجلات علمی-پژوهشی، داور مقالات علمی و هیات رییسه انجمن‌ها و گردهمایی‌های علوم زمین از دیگر مسئولیت‌هایی است که در کارنامه کاری ایشان می‌توان مشاهده کرد.

عناوین برگزیده