خبر
جاده ای و پایانه ها  

لزوم تسریع در عملیات چهارخطه فیروزآباد - الشتر

می متالز - عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز شد که قطعه نخست ان به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

به گزارش می متالز، بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن مسیر جاده الشتر به فیروزآباد ضرورت تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات چهارخطه کردن این مسیر افزایش می دهد.

شهرستان سلسله با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۲۶۶ روستا از دوبخش مرکزی و فیروزآباد تشکیل شده که بخش فیروزآباد آن به واسطه قرارگیری بر سر راه ارتباطی شهرهای کرمانشاه و دلفان دارای بار ترانزیتی بالایی است و همواره مسیری پرتردد و حادثه خیز در سطح شهرستان محسوب می‌شود.

این مسیر علاوه بر اتصال شهر فیروزآباد و روستاهای تابعه به الشتر، تنها راه ارتباطی سلسله به استان‌های غربی نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل تعریض این محور و چهارخطه کردن آن برای شهروندان این شهرستان و همچنین مسافران این مسیر از اهمیت بسیار بالا و البته ویژه ای برخوردار خواهد بود.

این مسیر به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن نزد اهالی شهرستان سلسله به «جاده مرگ» شهرت یافته چرا که عرض کم و بار ترافیکی بالا سبب شده که  همواره آبستن حوادث جانی و مالی فراوانی برای ترددکنندگان آن باشد.

عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز  شد که قطعه نخست آن به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

محمد امیری مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سلسله بیان کرد: برای بهره‌برداری از قطعه اول این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای افتتاح کامل قطعه دوم نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار سلسله در این باره اظهار داشت: به منظور تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر، ۱۷ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرستان به این طرح اختصاص یافته است.

شریف خسروی  با اشاره به این‌که طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر در مجموع دارای ۱۴.۶ کیلومتر طول دارد،  اظهار داشت: در قطعه نخست اجرای طرح هشت کیلومتر از این مسیر آسفالت و به بهره برداری رسیده و در قطعه دوم نیز حدود سه کیلومتر آماده آسفالت شده است.

وی گفت: ۵۰ میلیارد ریال نیز از توازن استانی به این طرح اختصاص یافته است.

خسروی اضافه کرد: به دلیل این‌که جاده الشتر - فیروزآباد در گذشته، روستایی بوده و زمین‌های کشاورزی حاشیه جاده نیز از قیمت بالایی برخوردار است، بنابراین از طراحی هندسی خوبی تبعیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی استان قیر مورد نیاز برای آسفالت سه کیلومتر از این طرح را تامین کند.

فرماندار سلسله با اشاره به معارضان مسیر اجرای طرح در فاز دوم، افزود: بخشی از این معارضان دولتی هستند که خوشبختانه حداکثر همراهی برای پیش برد عملیات اجرایی طرح را دارند اما تعدادی از آن‌ها اهالی روستاهای مسیر هستند که باید اقدامات لازم را برای همراهی آن‌ها نیز در راستای ادامه عملیات اجرایی طرح بکار گیریم.

 با توجه به اهمیتی که این مسیر در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهرالشتر و همچنین استان‌های غربی دارد و به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان ضروری است که اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر از این طرح در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 هفته جاری صورت می گیرد؛

حضور معاون وزیر خارجه در نشست کمیسیون عمران/ بررسی روش‌های مقابله با تحریم حوزه عمرانی

می متالز - نشست کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری با دستور کار بررسی روش‌های مقابله با تحریم حوزه عمرانی با حضور عراقچی معاون وزیر خارجه برگزار می شود.
 راه‌آهن خراسان جنوبی چگونه سرعت گرفت؟

سوت قطار در بیرجند به صدا در می ‎آید/ نقش پررنگ آخوندی در عدم تخصیص بودجه به راه آهن شرق کشور

می متالز - بالاخره با فشار نمایندگان مجلس قرار است با اختصاص 700 میلیون یورو اعتبار سوت قطار در شرق کشور به صدا در آید تا این منطقه محروم کشور نیز رنگ توسعه یافتگی به خود ببیند.
 

ریل موردنیاز شرکت‌های تابعه وزارت راه از ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: اراده این وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه آن، تامین ریل موردنیاز طرح‌های خود از ذوب‌آهن اصفهان است.
 معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان

می متالز - خادمی گفت: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران احداث خط آهن قطار از پایتخت به یکی از مقاصد گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
 

همه‌چیز درباره قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل گفت: طی ماه‌های اخیر پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان سرعت بیشتری گرفته و پنج شرکت و موسسه در بخش قم اصفهان فعال شده‌اند.
 

همه‌چیز درباره قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل گفت: طی ماه‌های اخیر پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر تهران -قم - اصفهان سرعت بیشتری گرفته و پنج شرکت و موسسه در بخش قم اصفهان فعال شده‌اند.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما