خبر
جاده ای و پایانه ها  

لزوم تسریع در عملیات چهارخطه فیروزآباد - الشتر

می متالز - عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز شد که قطعه نخست ان به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

به گزارش می متالز، بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن مسیر جاده الشتر به فیروزآباد ضرورت تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات چهارخطه کردن این مسیر افزایش می دهد.

شهرستان سلسله با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۲۶۶ روستا از دوبخش مرکزی و فیروزآباد تشکیل شده که بخش فیروزآباد آن به واسطه قرارگیری بر سر راه ارتباطی شهرهای کرمانشاه و دلفان دارای بار ترانزیتی بالایی است و همواره مسیری پرتردد و حادثه خیز در سطح شهرستان محسوب می‌شود.

این مسیر علاوه بر اتصال شهر فیروزآباد و روستاهای تابعه به الشتر، تنها راه ارتباطی سلسله به استان‌های غربی نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل تعریض این محور و چهارخطه کردن آن برای شهروندان این شهرستان و همچنین مسافران این مسیر از اهمیت بسیار بالا و البته ویژه ای برخوردار خواهد بود.

این مسیر به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن نزد اهالی شهرستان سلسله به «جاده مرگ» شهرت یافته چرا که عرض کم و بار ترافیکی بالا سبب شده که  همواره آبستن حوادث جانی و مالی فراوانی برای ترددکنندگان آن باشد.

عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز  شد که قطعه نخست آن به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

محمد امیری مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سلسله بیان کرد: برای بهره‌برداری از قطعه اول این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای افتتاح کامل قطعه دوم نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار سلسله در این باره اظهار داشت: به منظور تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر، ۱۷ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرستان به این طرح اختصاص یافته است.

شریف خسروی  با اشاره به این‌که طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر در مجموع دارای ۱۴.۶ کیلومتر طول دارد،  اظهار داشت: در قطعه نخست اجرای طرح هشت کیلومتر از این مسیر آسفالت و به بهره برداری رسیده و در قطعه دوم نیز حدود سه کیلومتر آماده آسفالت شده است.

وی گفت: ۵۰ میلیارد ریال نیز از توازن استانی به این طرح اختصاص یافته است.

خسروی اضافه کرد: به دلیل این‌که جاده الشتر - فیروزآباد در گذشته، روستایی بوده و زمین‌های کشاورزی حاشیه جاده نیز از قیمت بالایی برخوردار است، بنابراین از طراحی هندسی خوبی تبعیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی استان قیر مورد نیاز برای آسفالت سه کیلومتر از این طرح را تامین کند.

فرماندار سلسله با اشاره به معارضان مسیر اجرای طرح در فاز دوم، افزود: بخشی از این معارضان دولتی هستند که خوشبختانه حداکثر همراهی برای پیش برد عملیات اجرایی طرح را دارند اما تعدادی از آن‌ها اهالی روستاهای مسیر هستند که باید اقدامات لازم را برای همراهی آن‌ها نیز در راستای ادامه عملیات اجرایی طرح بکار گیریم.

 با توجه به اهمیتی که این مسیر در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهرالشتر و همچنین استان‌های غربی دارد و به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان ضروری است که اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر از این طرح در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 موسوی بیوکی:

طرح ملی مسکن به روش مشارکتی اجرایی نمی‌شود/ تلاش دولت برای مسکن سازی در اراضی دولتی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت متعهد به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم شده است، اما این پروژه ها به روش مشارکتی عملیاتی نمی شود.
 

ابهاماتی درباره آغاز تولید 150 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی

می متالز - شرکت سرمایه گذاری مسکن گزینه مناسبی برای شریک اصلی تولید 150 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی به نظر نمی رسد زیرا این شرکت تاکنون به صورت میانگین سالانه تنها 2 هزار واحد مسکونی را تحویل داده است.
 

روند کم نوسان قیمت ها در شرکت های بزرگ

می متالز - با توجه به عرضه های سنگین در گروه خودرویی در روز گذشته، این گروه تعادل و بعضا کاهش قیمت ها را دنبال خواهد کرد.
 

اولویت توسعه ریلی در شهرهای جدید

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی تسهیل دسترسی و ایجاد حمل و نقل مناسب را نکته ضروری در تحقق اهداف شهرهای جدید دانست و گفت: سیاست ایجاد شهرهای جدید در ابتدا با بی‌توجهی به این موضوع آغاز شد، اما امروز توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در شهرهای جدید در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
 

معاون وزیر راه: قادر به حل نامعادله قیمت تمام شده مسکن نیستیم

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با باور و اعتقادی که در تربیت انقلابی ما ریشه دارد، قطعا در برابر هیچ کاری حتی در سخت‌ترین شرایط احساس عجز و ضعف نخواهیم کرد، گفت: قادر نیستم نامعادله قیمت تمام شده یک واحد مسکونی با جیب خالی مردم را حل کنیم.
 

وعده معاون وزیر راه و شهرسازی برای اصلاح قیمت بلیت هواپیما

می متالز - آدم نژاد با اشاره به قیمت بلیط هواپیما گفت: بلیت اکنون در بازه قیمتی تعیین شده توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود. اما ما سعی خواهیم کرد انحراف از معیار را در دامنه تغییر این بازه قیمتی کاهش دهیم تا احساس افزایش ناگهانی قیمت در بازار نیز کاهش یابد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما