تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۰۹۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیمه سینا بهار امسال ۱۰۴ درصد بیشتر سود کرد

می متالز - بررسی صورت‌های مالی سه ماه اول سال ۹۸ شرکت بیمه سینا نشان می دهد که این شرکت در این مدت توانسته سود هر سهم را ۱۰۴ درصد افزایش داده و به مبلغ ۵۵ ریال برساند.
بیمه سینا بهار امسال ۱۰۴ درصد بیشتر سود کرد

به گزارش می متالز، شرکت بیمه آسیا در مدت مشابه سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۲۷ ریال سود محقق کرده بود و این مبلغ پس از افزایش ۱۰۴ درصدی به ۵۵ ریال رسید. این در حالی است که در پایان سال مالی ۹۷ شرکت به ازای هر سهم با زیان ۲۴۳ ریالی مواجه شده بود و موفق شد در عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری علاوه بر پوشش زیان به سود برای هر سهم دست پیدا کند.

بررسی های الفبا از صورت های مالی بهار ۹۸ این شرکت حکایت از این دارد که سود خالص مبلغ ۸۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال بوده که ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل رشد یافته است.

ضمن این که شرکت از محل درآمد حق بیمه مبلغ ۱۹۹۵ میلیارد ریال کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل ۲۴ درصد رشد یافته است. حق بیمه صادره شرکت هم مبلغ ۲۱۳۰ میلیارد ریال محقق شده که نسبت به بهار سال ۹۷ با رشد ۳۳ درصدی همراه شده است.

شرکت بیمه سینا مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه دارد و جمع دارایی های شرکت با ۵ درصد افزایش نسبت به سال مالی ۹۷ به مبلغ ۱۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

نگاهی به ترازنامه شرکت نشان می دهد که موجودی نقد این شرکت با ۴ درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل به مبلغ به مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال رسیده است. همچنین سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت این شرکت مبلغ ۱۶۸۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده که با رشد ۱۴ درصدی همراه شده است.

 

عناوین برگزیده