تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۵۰۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت/برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت عامل تولید ثروت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: وجود برخی مشکلات اقتصادی اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت را ضروری می‌کند.
لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت/برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت عامل تولید ثروت

به گزارش می متالز، رامین صادقی شامگاه امروز در جلسه بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای تقویت تعاملات دانشگاه و صنعت که در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد اظهار کرد: وجود برخی مشکلات اقتصادی اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت را ضروری می‌کند چراکه افزایش این ارتباط می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.

وی افزود: هدف اصلی از برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت عامل تولید ارزش و ثروت از طریق علم است که در نهایت توسعه استان و در سطح کلان توسعه کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در این میان باید به تولید دانش بیشتر توجه شود به‌طوری‌که علم به‌صورت کاربردی در خدمت جامعه قرار گیرد و گرهی از مشکلات باز کند، از این‌رو سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی کامل دارد تا در جهت رفع شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت با ایجاد تعامل بیشتر بین صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی همکاری لازم را داشته باشد.

صادقی ادامه داد: برای ارتباط بهتر دانشگاه با صنعت و اخذ نتیجه مطلوب و مثمر ثمر کارگروهی مرکب از اساتید این حوزه و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود تا ابتدا نیازهای بخش صنعت و معدن شناسایی شده و نتیجه آن به‌صورت عملی و کاربردی در راستای حل مشکلات برای فعالان این حوزه ارائه شود.

عناوین برگزیده