تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۵۱۰۲۶
سرویس خبر : محیط زیست

جلوی فعالیت یک معدن در آبیک گرفته شد

می متالز - جلوی فعالیت یک معدن به دلیل آلودگی زیست محیطی و انفجارهای مهیب در شهرستان آبیک گرفته شد.
جلوی فعالیت یک معدن در آبیک گرفته شد

به گزارش می متالز، فرماندار شهرستان آبیک روز سه شنبه در خصوص این معدن و علت جلوگیری از فعالیت آن، اظهار داشت: صدای انفجار شامگاه گذشته در یکی از معادن شمال آبیک باعث ترس و وحشت مردم این شهر شد به همین دلیل با دستور دادستان آبیک، فعالیت این معدن متوقف گردید.

شهرام احمدپور افزود: در جلسه آتی شورای تأمین شهرستان، تصمیمات لازم در این زمینه گرفته خواهد شد.



امام جمعه آبیک خواستار رسیدگی به وضعیت معادن پیغمبرکوه شد


 امام جمعه آبیک نیز با صدور پیامی خواستار بررسی مجوز فعالیت‌های معادن موجود این شهرستان در منطقه پیغمبرکوه و جلوگیری از هرگونه فعالیت معدن جدید شد.

در پیام حجت الاسلام سید محمد حسینی میرامینی آمده است: انفجار یکی از معادن با فاصله نزدیک به شهر شامگاه گذشته مصادف با شب عید غدیر باعث ایجاد صدای مهیب همراه با گرد و غبار زیاد و اذیت و آزار مردم شد.


با توجه به تمام پیگیری‌های صورت گرفته هنوز مطالبه مردم، فعالان محیط زیست و حامیان پیغمبر کوه برای رفع مشکلات این معادن محقق نشده و نیاز به پیگیری جدی دارد.


معادن در حال کار آبیک در فاصله کمی از شهر قرار دارند و حواشی و سر و صداهای این معادن در خور شان مردم آبیک نیست بنابراین ما خواستار بررسی مجوز فعالیت‌های معادن موجود و جلوگیری از هرگونه فعالیت برای معادن جدید هستیم که این خواسته مردم آبیک است.


در ادامه پیام آمده است: ضمن تشکر از تمامی مسوولان استان، استاندار و نمایندگان محترم و مسوولان شهرستان آبیک، فرماندار و اعضای شورای شهر برای پیگیری‌های صورت گرفته درباره مساله معادن پیغمبر کوه آبیک، از پیگیری‌های مجدانه شورای تامین شهرستان و دادستان انقلابی آبیک، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم پیگیری‌ها و تلاش‌ها تا به نتیجه رسیدن خواسته مردم، ادامه داشته باشد.


اینجانب ضمن دعوت همگان به خویشتنداری و سعه صدر از مسوولان خواستار پیگیری مجدانه مساله معادن پیغمبرکوه هستیم.
طی سال های اخیر فعالیت بهره برداران معادن پیغمبرکوه، برداشت های بی رویه از ذخایر این شهرستان و آلودگی های زیست محیطی آنها موجی از اعتراض‌های مردمی را به دنبال داشته است.

شهرستان آبیک در ۵۵ کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.

عناوین برگزیده