تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۵۱۱۳۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در گفت‌وگو با فعالان معدنی در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی متالورژی و فولاد مطرح شد

نمایشگاه اصفهان، آغازی خوب در معرفی توانمندی صنعتگران

می متالز - یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» از ۱۰ تا ۱۳شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.
نمایشگاه اصفهان، آغازی خوب در معرفی توانمندی صنعتگران

به گزارش می متالز، نمایشگاه‌های تخصصی صنایع معدنی می‌توانند با آشکار کردن نیازها و توانمندی‌ها، روشنگر راه مدیران و فعالان معدنی باشند.
این نمایشگاه بین‌المللی را شرکت رستاک پادویژن با محور نمایش جدیدترین محصولات در زمینه محصولات مرتبط با حوزه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته برگزار می‌کند. شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش‌جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، ذوب‌آهن ایران و ایرتیک از معروف‌ترین غرفه‌داران این نمایشگاه تخصصی هستند. درباره اهمیت این نمایشگاه با چند غرفه‌دار گفت‌وگو کرده ایم.

 

صنعت جوانی که توانمند است

احمد دنیانور، عضو هیات‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: نمایشگاه فولاد و متالورژی سالانه در ۳استان کشور یعنی آذربایجان‌شرقی، اصفهان و تهران برگزار می‌شود؛ به‌این‌ترتیب در خرداد، شهریور و آذر هر سال شاهد ۳رویداد بسیار مهم صنعت فولاد کشور هستیم و به همان اندازه هم از آن استقبال می‌شود.
دنیانور با اشاره به اهمیت نمایشگاه اصفهان گفت: تولیدکنندگان صنعت فولاد می‌توانند محصولات خود را در چنین نمایشگاه‌هایی عرضه کنند و دست به ارائه محصولات خود بزنند؛ بنابراین شرکت در نمایشگاه اصفهان فرصت خوبی را برای فعالان این عرصه فراهم می‌کند.
مدیرعامل فولاد جنوب با بیان اینکه تاکنون نمایشگاه‌های فولاد در کشور در راستای معرفی صنعت فولاد تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: ازآنجایی‌که صنعت فولاد ایران جوان است تا به امروز تمرکز نمایشگاه فولاد بیشتر بر معرفی صنعت فولاد بوده اما به‌تدریج توانستیم در این حوزه رشد کنیم. برای نمونه در سال ۱۳۸۷ حدود ۱۰میلیون تن فولاد وارد کشور شد، درحالی‌که در امسال پس از ۱۰سال حدود ۹.۵۰میلیون تن فولاد صادر کردیم. این صنعت جوان به‌تدریج رشد کرد و حالا که معرفی ‌شده است، به این نتیجه رسیده‌ایم که جزو ۱۰تولیدکننده برتر فولاد در جهان هستیم و آمار خوبی را در حوزه صادرات شاهد بوده‌ایم.
عضو هیات‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پاسخ به این پرسش که امسال چه برنامه‌ها و هدفی از شرکت در نمایشگاه دارید، گفت: امسال بر بومی‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات تمرکز کرده‌ایم؛ بنابراین نمایشگاه امسال از این نظر اهمیت دارد که بومی‌سازی و ساخت داخل موردنظر تولیدکنندگان است.
 نمایشگاه اصفهان می‌تواند شروع بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های صنعتگران کشور باشد. او تاکید کرد: در ۱۰سال گذشته، صنعت فولاد به‌طور کامل به خارج وابسته بود اما امروز ساخت داخل سهم بیش از ۹۵درصدی دارد. به‌این‌ترتیب بومی‌سازی افتخار بسیار بزرگی است که تولیدکنندگان داخلی ما توانسته‌اند آن را کسب کنند.
مدیرعامل فولاد جنوب با اشاره به اهمیت بازاریابی اظهار کرد: پس از تمرکز بر تولید، یکی دیگر از وظایف اصلی فعالان در حوزه فولاد، بازارگردانی یا بازارسازی است. ازآنجایی‌که این مهم یکی از ویژگی‌های ذاتی هر نمایشگاهی است، یکی از اهداف اساسی تولیدکنندگان جذب مشتری است که دنبال می‌شود و نتیجه خواهد داد.

 

همکاری با شرکت‌های بزرگ

سیدموسی راشدی، مدیر فروش شرکت آذین فورج که در زمینه تولید قطعات سبک و سنگین آهنگری برای صنایع فولاد، نفت و گاز و ماشین‌سازی فعالیت می‌کند، گفت: ۲۰سال است مجموعه ما فعالیت می‌کند و در این سال‌ها با هر شرایطی توانسته‌ایم تا امروز به حیات خود ادامه دهیم. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانند به افزایش آگاهی، اطلاع‌رسانی و معرفی شرکت‌های معدنی و صنعتی به یکدیگر کمک کنند و برای فعالان این حوزه مفید باشند. راشدی درباره این پرسش که امسال چه هدفی از شرکت در نمایشگاه دارید، پاسخ داد: هدف ما همکاری با شرکت‌های بزرگ و پیمانکارانی است که در اصفهان فعال هستند. ما قصد داریم با شرکت در نمایشگاه از نزدیک با بزرگان این حوزه ارتباط برقرار کنیم و دست به همکاری بزنیم.
او با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای تولیدکنندگان داخلی فرصت است، ادامه داد: باوجود تحریم‌ها و مشکلات واردات قطعه در یک سال گذشته، پیش‌بینی می‌کنیم که وضعیت ما بهتر از سال‌های گذشته ‌شود.
این فعال حوزه فولاد با اشاره به اهمیت بازاریابی اظهار کرد: قصد داریم با شرکت در نمایشگاه دست به بازاریابی بزنیم و به شرکت‌هایی که به قطعه سبک و سنگین آهنگری نیاز دارند، خدمت‌رسانی کنیم یعنی کالای مورد نیاز را تهیه و به ادامه فعالیت آنها کمک کنیم.
او ادامه داد: ما در نمایشگاه ترکمنستان شرکت کردیم تا بازاریابی کنیم و توجه خارجی‌ها را به فعالیت‌های فولادی و معدنی ایران جذب کنیم. برای نخستین بار است که در نمایشگاه خارجی شرکت می‌کنیم و غرفه ایرانی‌ها را برپا کرده‌ایم. البته پیش‌ از این از نمایشگاه‌های بسیاری ازجمله هلند و آلمان دیدار کرده بودیم اما شرکت‌کننده نبودیم.
راشدی در پایان به دغدغه اصلی تولیدکننده‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار داریم به قطعات مشابه داخلی به هیچ عنوان اجازه واردات ندهند. این مهم باعث می‌شود فرصتی داده شود تا تولیدکننده‌های داخلی نیازمندی‌های صنعت را در داخل کشور فراهم کنند. مشتری هم انتخاب می‌کند که اگر نرخ و کیفیت مناسب بود کالای موردنظر خود را بخرد.
گفتنی است مدیرعامل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته(متالکس ۲۰۱۹) درباره برگزاری این رویداد بین‌المللی اظهار کرد: نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، رویدادی بین‌المللی است که یازدهمین دوره آن در محیطی به مساحت ۱۰هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.
بندرچی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی را این‌گونه برشمرد: معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالورژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار و بومی‌سازی صنایع متالورژی و ریخته‌گری با هدف حمایت از صنایع داخلی.
او همچنین درباره تفاوت این دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیشین گفت: در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را به اشتراک بگذارند.

عناوین برگزیده