تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۵۱۳۲۸

ناجا به دولت الکترونیک متصل شد؛ قوه قضاییه در حال آماده کردن زیرساخت‌ها

می متالز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید بخشی از ناجا به دولت الکترونیک متصل شده و قوه قضاییه نیز در حال آماده کردن زیرساخت‌های این امر است.
ناجا به دولت الکترونیک متصل شد؛ قوه قضاییه در حال آماده کردن زیرساخت‌ها

به گزارش می متالز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه ناجا و قوه قضاییه با اجرای دولت الکترونیک همکاری نمی‌کنند، گفت: در گذشته استناد قانونی این بود که اجرای دولت الکترونیک تنها مربوط به دولت است نه تمام قوا اما در حال حاضر این ایراد قانونی برطرف و در شورای عالی فضای مجازی آیین نامه‌ای مبنی براینکه دولت الکترونیک به عنوان حاکمیت الکترونیکی مطرح شود، تصویب شد.

در گذشته استناد قانونی این بود که اجرای دولت الکترونیک تنها مربوط به دولت است نه تمام قوا اما در حال حاضر این ایراد قانونی برطرف و در شورای عالی فضای مجازی آیین نامه‌ای مبنی بر طرح حاکمیت الکترونیکی به جای دولت الکترونیک، تصویب شد.

تمامی قوا و دستگاه‌ها باید به دولت الکترونیک متصل شوند

وی افزود: با تصویب شورای عالی فضای مجازی تمامی قوا و دستگاه‌ها باید به دولت الکترونیک متصل و تبادل اطلاعات داشته باشند، آیین نامه‌ای این امر نیز به تصویب رسیده است.

عضو کابینه دوازدهم اظهار کرد: کمیته‌ای مربوط به دولت الکترونیک باید تشکیل شود که زیرساخت آن در مرکز ملی فضای مجازی مصوب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بخشی از ناجا به دولت الکترونیک متصل شده است و قوه قضاییه نیز در حال آماده کردن زیرساخت‌های این امر است در واقع موانع قانونی برطرف شده و اجرای دولت الکترونیک در فاز اجرایی است.

عناوین برگزیده