تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۵۱۴۲۹

پروژه راه‌آهن‌ شهرکرد ـ مبارکه‌ ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد‌

می متالز - معاون‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی ریل راه‌اهن‌ شهرکرد به‌ مبارکه ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است‌.
پروژه راه‌آهن‌ شهرکرد ـ مبارکه‌ ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد‌

به گزارش می متالز، سید حمید پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان با بیان‌ اینکه آقای نوبخت‌ وزیر معین چهارمحال و بختیاری هستند، اظهارداشت: این استان‌ از لحاظ بیکاری رتبه بالایی‌ دارد‌ و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌توانددر برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص‌ اعتبارات‌ موثر‌ باشد‌.

وی افزود: اگر‌ قرار‌ باشد‌ تحولی‌ در توسعه‌ ایجاد‌ شود باید‌ زیرساخت‌ها تامین‌ شود‌ که‌ نخستین‌ زیرساخت‌ ریل است‌ و برای اتصال‌ راه‌آهن‌ مبارکه‌ به شهرکرد‌ 350‌ میلیارد تومان نیاز است اما برآورد ما‌ این‌ است‌ که حدود 550 میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز است‌ و اگر تامین شود می‌توان‌ تا‌ پایان‌ کار دولت استان به خط ریل متصل‌ شود‌.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان‌ کرد: در سفر‌ ریاست‌ جمهور‌ بحث‌ خط راه‌آهن شهرکرد - اصفهان‌ - اهواز مطرح‌ شد اما به دلیل‌ تحریم‌ها بحث‌ فاینانس‌ به‌ تعویق‌ افتاد اما با پیگیری‌ها امیدواریم‌ راهکاری جهت رفع این موضوع پیدا شود و به حداقل‌ تفاهمی‌ برسانیم‌.

پورمحمدی‌ ادامه‌ داد: اگر‌ چه‌ این‌ استان‌ حدود سه برابر متوسط بارندگی در کصور را دارد اما تعداد زیادی از روستاها با تانکر آبرسانی‌ می‌شود و احداث چاه از استانداردها‌ فراتر رفته است و بحث آب شرب و کشاورزی استان باید به جایی برسد‌.

وی گفت: این استان در حوزه کشاورزی استعداد خوبی دارد و مناطقی دارد که هم برای چهارمحال و بختیاری و هم برای استان هایی مثل اصفهان و اهواز موثر است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان‌ کرد: در بحث بهسازی روستاها گام‌های خوبی برداشته شده و امروز 2 هزار واحد مسکونی برای محرومین کلنگ‌زنی می‌شود.

پورمحمدی‌ ادامه‌ داد: دولت کار مهمی را در جاده شهرکرد - بروجن- لردگان و خوزستان و مسجدسلیمان و ایذه‌ انجام و در حال انجام است‌.

وی گفت: وضعیت ساماندهی عشایر و ایل‌راه‌ها و اشتغال از جمله کارهایی است که در سفر رئیس جمهور مطرح شد و باید پیگیری شود‌.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در حاشیه کارون و زاینده‌رود و در اراضی شیب‌دار هستند باید به سمت درختکاری پیش برویم و زیرساختی برای منطقه ویژه اقتصادی تامین شود.

عناوین برگزیده