تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۵۲۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند با تزریق تسهیلات/ مطالبات مردم بیارجمند پیگیری می‌شود

می متالز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه به‌زودی با تزریق تسهیلات، شاهد راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند خواهیم بود، گفت: مطالبات مردم بیارجمند از طریق مدیران استان به‌صورت ویژه پیگیری خواهد شد.
راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند با تزریق تسهیلات/ مطالبات مردم بیارجمند پیگیری می‌شود

به گزارش می متالز، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش بیارجمند که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: امروز به‌واسطه مأموریتی که از سوی استاندار سمنان به این‌جانب محول شد، در دومین روز از هفته دولت در جمع مردم زحمتکش دیار بیارجمند حضور یافتم و از این مهم بسیار خرسندم.

وی با بیان اینکه بیارجمند خاستگاه عالمان گرانقدار و مسوولان و مدیران موفق ملی و استانی است، افزود: 40 سال از پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا که در رأس آن مرجعی عالی‌قدر قرار داشتند، می‌گذرد؛ مردم با رهبری این مرجع گران‌قدر، برابر رژیم شاهنشاهی ایستادند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه گام نخست انقلاب به‌خوبی، استوار و مستحکم همراه با شکوفایی و رشد و پیشرفت سپری شد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برآمده از این نظام، اجرای عدالت در رسیدگی به امور مردم و تمرکززدایی در عین توجه به روستاها و مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق دور از مرکز کشور بود.

خجسته‌پور اضافه کرد: امروز شاهدیم بسیاری از زیرساخت‌های موردنیاز توسعه و پیشرفت روستاها به برکت نظام جمهوری اسلامی مهیا شده است.

وی بیان کرد: این خدمات زیرساختی شرط لازم برای ماندگاری مردم در روستاها است؛ اما کافی نیست و ایجاد اشتغال یکی از شروط کافی برای تثبیت جمعیت در روستاها محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تقویت مزیت‌های نسبی هر منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی در درجه نخست، یکی از راهکارهای ایجاد و تقویت اشتغال در آن منطقه است.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه اشتغال دائم و پایدار در گرو مزیت‌سنجی همراه با راه‌اندازی صنایع تبدیلی در روستاها است،‌ عنوان کرد: کارخانه سیمان بیارجمند با وجود معادن غنی و نیروی کار فعال، می‌تواند به‌عنوان یک صنعت تبدیلی موفق نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه کمک کند.

بررسی مشکلات کارخانه سیمان بیارجمند

وی اظهار کرد: موارد و مسائل مرتبط با کارخانه سیمان بیارجمند، بررسی شده و در حال رسیدگی است که مراحل اداری آن با مدیریت شخص استاندار سمنان در حال انجام بوده و به‌زودی با تزریق تسهیلات، شاهد راه‌اندازی این واحد تولیدی خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: شهرستان شاهرود با 154 پروژه، سهم بسیار خوبی از 650 پروژه عمرانی قابل‌افتتاح استان سمنان در هفته دولت سال جاری دارد که این مهم حاکی از توجه بسیار خوبی است که به شهرستان شاهرود شده است.

خجسته‌پور با بیان اینکه از 60 پروژه سرمایه‌گذاری استان سمنان نیز، 18 پروژه متعلق به شهرستان شاهرود است، تصریح کرد: سیاست دولت و مسوولان  استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ بنابراین به دنبال ایجاد پروژه‌های جدید نیستیم، مگر اینکه تمام شرایط موردنیاز مهیا باشد.

وی اضافه کرد: از تعداد پروژه‌های قابل‌ کلنگ‌زنی استان سمنان در هفته دولت سال جاری نیز، 31 مورد مربوط به شهرستان شاهرود است که امیدواریم با همت مسوولان شهرستان این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: این اقدامات نشان از این دارد که با توجه به تخریب‌ها و دشمنی‌های دشمنان نظام، باز هم چرخ‌های توسعه کشور با قدرت در حال چرخیدن است و این تحریم فرصت‌های بسیاری را برای ما ایجاد کرد.

خجسته‌پور ادامه داد: دوران تحریم، دورانی است که می‌توانیم با صبوری مردم و همراهی آنان به‌عنوان کسانی‌که 40 سال در کنار این نظام بودند، وابستگی خود را به نفت کم کرده و از بین ببریم.

اختصاص 20 میلیارد تومان به جاده دستجرد_عباس آباد 

وی با بیان اینکه موارد، درخواست‌ها و مطالبات مردم و مسوولان بیارجمند را یادداشت کرده و مورد رسیدگی و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: احداث جاده دستجرد به عباس‌آباد یکی از مطالبات مردم بیارجمند بوده که در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ 20 میلیارد تومان برای آغاز به کار این جاده در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: مسؤولان استان می‌توانند برای اختصاص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری پیگیری کنند که با تمرکز راه و شهرسازی شرق استان بر این مهم، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

خجسته‌پور ادامه داد: به‌احتمال فراوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در یکی از روزهای هفته دولت سال جاری، میهمان استان سمنان خواهد بود که این مهم را به‌صورت ویژه از طریق وی پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث مرکز بهداشت و سالن ورزشی، مشکل آنتن‌دهی و دیگر مطالبات مردم بیارجمند از طریق مدیران استان سمنان به‌صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

عناوین برگزیده