تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۵۲۸۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امروز در بورس کالا:

شمش شرکت‌های المهدی و ایرالکو عرضه شد

می متالز - امرزو چهارشنبه 6 شهریورماه، چهارهزار تن شمش خالص آلومینیومی شرکت‌های المهدی و آلومینیوم ایران (ایرالکو) در بورس کالا، عرضه شد.
شمش شرکت‌های المهدی و ایرالکو عرضه شد

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 آمده است، در روز چهارشنبه 6 شهریورماه، دو شرکت المهدی و آلومینیوم ایران (ایرالکو) شمش‌های تولیدی خود را که بالغ بر چهار هزار تن بود در بازار بورس کالا عرضه کردند که با تقاضای دو هزار و 140 تنی مواجه و در نهایت هزار و 780 تن آن به فروش رفت.                                                  

گفتنی است، امروز شمش خالص ایرالکو (شرکت آلومینیوم ایران) در بورس کالای ایران به قیمت میانگین 217 هزار 392 ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید که نسبت به هفت روز پیش، یعنی چهارشنبه 30 مردادماه که این شمش آلومینیومی به نرخ 219 هزار و 55 ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد، 0.8 درصد افت قیمت داشت.

همانطور که در نمودار 2 آمده است، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در روز چهارشنبه 6 شهریورماه، بالغ بر سه هزار تن شمش هزارپوندی آلومینیومی با خلوص 99.8 عرضه کرد که تقاضای اولیه در تالار اصلی برای خرید این محصول، هزار و 540 تن بود که در نهایت هزار و 180 تن آن معامله و هزار و 820 تن آن به تالار مچینگ انتقال پیدا کرد.

همچنین، تقاضا برای خرید این شمش امروز به نسبت آخرین عرضه (چهار شنبه 30 مردادماه)، 9.4 درصد و به میزان 160 تن است، کاهش یافت.

عرضه امروز شرکت آلومینیوم ایران نسبت به میزان عرضه پیشین (چهارشنبه 30 مردادماه) که حدود دو هزار و 200 تن بود، 36 درصد افزایش عرضه داشته، همچنین امروز این شرکت هزار و 540 تن تقاضا برای خرید شمش خالص داشت که نسبت به روز عرضه پیشین که میزان تقاضا هزار و 700 تن بود، این میزان تقاضا 9 درصد کمتر شده است.

در نهایت این شرکت در روز چهارشنبه 6 شهریورماه توانست هزار و 180 تن شمش خالص بفروشد که نسبت به روز عرضه پیشین 31 درصد افت فروش داشت.

عرضه شمش خالص شرکت الهمدی کاهش یافت

همانطور که در نمودار شماره 3 آمده است، شرکت آلومینیوم المهدی امروز چهارشنبه 6 شهریورماه، شمش هزار پوندی با خلوص 99.8 درصدی خود را به میزان هزار تن عرضه کرد که نسبت به آخرین عرضه چهارشنبه 30 مردادماه که این شرکت یک هزار و 220 تن عرضه داشت، طبق نمودار شاهد افت 18 درصدی در زمینه عرضه این محصول از سوی شرکت المهدی هستیم.

در روز چهارشنبه، شمش خالص المهدی در بورس کالای ایران به قیمت میانگین 217 هزار و 392 ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رفت که نسبت به هفت روز پیش، یعنی چهارشنبه 30 مردادماه، یک هزار و 63 ریال به ازای هر کیلوگرم (حدود 0.5 درصد) افت داشت.

همچنین این شرکت امروز 600 تن تقاضا برای شمش خالص آلومینیومی داشت که نسبت به روز عرضه پیشین که 520 تن تقاضا برای خرید در بازار بورس کالای ایران وجود داشته، شاهد رشد 15درصدی میزان تقاضا بوده‌ایم.

در نهایت این شرکت امروز چهارشنبه 6 شهریورماه، 600 تن شمش خالص فروخت که نسبت به روز عرضه پیشین که فروش این شرکت 520 تن بود، 15درصد میزان فروش افزایش یافته است.

    

عناوین برگزیده