تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۵۴۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

معادن گلستان ایمن نیستند/ رونمایی از کتاب تعاون های موفق استان

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برخی از معادن گلستان، ایمن نیستند و چاره ای جز تعطیلی آن ها نداریم اما به خاطر مسائل اشتغال تاکنون حکم تعطیلی آن ها را صادر نکرده ایم.
معادن گلستان ایمن نیستند/ رونمایی از کتاب تعاون های موفق استان

به گزارش می متالز، سعید مازندرانی عصر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: در گلستان از سال ۱۳۶۰ تاکنون حدود ۱۱ هزار تعاونی به ثبت رسیده که برخی از آن ها یا هدف شان به اتمام رسیده و یا اینکه به دلایل مختلف راکد هستند و هنوز تعاونی خود را منحل نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه در گلستان دو هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال داریم، افزود: ۵۰ درصد این تعاونی ها در حوزه کشاورزی و مابقی در صنعت ساختمان، پوشاک، صنایع تبدیلی و ... فعال هستند و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در این تعاونی های فعال عضو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از ۲۰۰ میلیون دلار صادرات گلستان ۳۲ میلیون دلار آن توسط بخش تعاونی انجام شده و این در شرایطی است که بخشی از تولیدات تعاونی های استان یا به طور چمدانی صادر می شود و یا بخش خصوصی تولیدات تعاونی های استان را صادر می کند.

وی به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره و بیان کرد: در جشنواره امسال ۶۷۰ تعاونی شرکت کردند که پس از بررسی مستندات و مدارک در کمیته علمی ۲۵ تعاونی استان به عنوان تعاونی برتر معرفی شدند.

مازندرانی با بیان اینکه یکی از تعاونی های برتر استان در تولید پوشاک و روتختی و پرده در گنبدکاووس به عنوان تعاونی برتر ملی معرفی شده و در هفته تعاون از آن تجلیل می شود، تصریح کرد: همچنین در هفته تعاون از کتاب تعاونی های موفق استان که به معرفی ۹۰ تعاونی فعال در استان پرداخته در همایش تعاونی های برتر استان رونمایی می شود.

وی در ادامه به موضوع حادثه معدن زمستان یورت اشاره و بیان کرد: پس از آن حادثه بازرسی از معادن استان بیشتر شد اما هنوز معادن استان مشکل ایمنی دارند از استانداردهای لازم برای تهویه مناسب و تجهیزات ایمنی و ... برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود هزار نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند، گفت: ساختار معادن استان قدیمی است و همه آن ها قبل از انقلاب بهره برداری شده اند و باید تلاش شود با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی و بازسازی و ... پرداخت شود و در بحث آموزش کارگران و رعایت ایمنی در این کارگاه ها باید بیشتر تلاش شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: هم اکنون ایمنی معادن گلستان کافی نیست و تعدادی از معادن البته نه کل معادن بلکه تعداد انگشت شماری از تونل ها باید تعطیل شوند اما به دلیل مسائل اشتغال تاکنون به تعطیلی آن ها اقدام نکرده ایم.

مازندرانی گفت: در حال مکاتبه با استاندار و رئیس کل دادگستری برای تعیین تکلیف این معادن در استان هستیم.

عناوین برگزیده