تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۵۴۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می‌کند

می متالز - به گزارش رسانه‌های غربی فرانسه با استخدام حدود ۷۰۰ مامور گمرک جدید، خود را برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم در اواخر اکتبر آماده می‌کند.
فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می‌کند

به گزارش می متالز، در حالی که اتحادیه اروپا همچنان منتظر دریافت پیشنهادات ملموس و مشخص از طرف لندن در جریان برگزیت است فرانسه خود را برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق آماده کرده و حدود 700 مامور گمرک جدید را برای این منظور استخدام می کند.

در همین حال یک تمرین اضطراری برگزیت در سواحل شمالی فرانسه آغاز می شود تا شرکت های فرانسوی را برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم آماده کند.

به این ترتیب فرانسه برای وقوع سناریوی برگزیت در اواخر اکتبر حدود 700 مامور گمرک جدید را استخدام کرده است. وزیر بودجه فرانسه اعلام کرده است که با کشور انگلیس در دورانی که به اتحادیه اروپا تعلق ندارد باید یک مرز هوشمند با توضیحات آنلاین برای شرکت ها وجود داشته باشد تا از ازدحام کامیون ها در مرزها جلوگیری شود.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس می خواهد در 31 اکتبر (9 آبان ماه) در صورت لزوم کشورش را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

یک برگزیت بدون توافق بخصوص عواقب فاجعه بار اقتصادی را برای هر دو طرف به بار خواهد آورد چرا که لزوما باید در این شرایط مساله عوارض گمرکی و کنترل های مرزی در دستور کار قرار گیرد. در فرانسه حدود 10 هزار شرکت وجود دارد که با انگلیس همکاری می کنند.

در این میان کمیسیون اتحادیه اروپا بیش از یک ماه بعد از روی کار آمدن جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس همچنان منتظر دریافت پیشنهادات سازنده از لندن است تا بتواند از بروز یک برگزیت نامنظم جلوگیری کند.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که ما منتظریم که انگلیس پیشنهادات ملموسی را در این باره ارائه دهد. "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام کرده است که این پیشنهادات مشخص باید با توافق برگزیت مورد مذاکره قرار گرفته سازگار باشد.

مساله مرزهای ایرلند از موارد بسیار بحث برانگیز و مورد اختلاف بین لندن و بروکسل است.

  "بوریس جانسون"، اخیرا هم در نامه‌ای به "دونالد تاسک"، رئیس شورای اروپایی بار دیگر خواستار تغییراتی در توافق برگزیت شده و یک راه حل موقتی برای حل مساله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی بعد از برگزیت را پیشنهاد داد.

وی در این نامه تاکید کرده  که هدف باید حذف طرح بحث برانگیزBackstop از این توافق برگزیت باشد. به اعتقاد جانسون این تغییرات در توافق برگزیت باید از یک برگزیت نامنظم در آخر اکتبر جلوگیری کند.

از دید اتحادیه اروپا این طرح باید از این مساله جلوگیری کند که بین ایرلند شمالی و ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا مجددا کنترل های مرزی ایجاد شود.

اتحادیه اروپا همواره امکان مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرده است.

توافق انجام گرفته بین ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس و اتحادیه اروپا پیش بینی می کند که کنترل های مرزی در مرزهای بین ایرلند دوباره شکل نگیرد.

اما به اعتقاد بروکسل قواعد اتحادیه اروپا باید همچنان در ایرلند شمالی یا تمام انگلیس اعتبار داشته باشد. جانسون این مساله را رد کرده و اعلام کرده که کشورش حداکثر تا 31 اکتبر یا با توافق یا بدون توافق این اتحادیه را ترک می کند.

بوریس جانسون اخیرا همچنین  طرح تعلیق پارلمان برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت کرده است.

عناوین برگزیده