تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۵۶۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امیدی برای مذاکره وجود ندارد

می متالز - بعید به نظر می رسد مذاکرات تجاری بتواند شکاف ایالات متحده و چین را اصلاح کند.
امیدی برای مذاکره وجود ندارد

به گزارش می متالز، مقامات آمریکا و چینی مذاکرات تجاری را در پایان این هفته دوباره آغاز می کنند، اما انتظار می رود هر توافقی که بزرگترین اقتصادهای جهان از آن حک شده است خیلی سطحی باشد.
کارشناسان تجارت، مدیران و مقامات هر دو کشور می گویند، جنگ تجاری به یک جنگ سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده که بسیار فراتر از تعرفه ها است.
حزب کمونیست چین بعید است که از خواسته های ایالات متحده برای تغییر اساسی در نحوه اجرای اقتصاد استفاده کند و این در حالیست که ایالات متحده آمریکا به دنبال برچسب زدن تهدیدات امنیت ملی شرکت های چینی نیست.
لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، در 6 سپتامبر هشدار داد که درگیری بین دو کشور می تواند یک دهه طول بکشد ، یو یونگدینگ، مشاور سیاسی سابق تأثیرگذار در بانک مرکزی چین نیز در این باره به رویترز گفت: چین عجله ندارد که معامله کند.
رؤسای جمهور دونالد ترامپ و شی جین پینگ ممکن است توافق موقت را در ماه اکتبر برای تسکین بازارهای سهام متوقف کنند و خواهان پیروزی سیاسی پس از مذاکرات سطح پایین تر این هفته باشند.
Kellie Meiman Hock، یک مقام سابق نمایندگی تجاری ایالات‌متحده و شریک مدیریتی شرکای McLarty، یک شرکت مشاوره دولتی، گفت که توافقنامه نهایی "بسیار نامحتمل" است که به طور معنادار به اصلاحات ساختاری چین که از سوی ایالات‌متحده و کشورهای دیگر به دنبال آن هستند، بپردازد.
منابع آگاه گفته اند مذاکرات از زمان آغاز تا به امروز پیشرفت کمی داشته است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده