تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۵۶۵۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نامه خانه معدن به نهاوندیان درباره اخذ عوارض ۲۵ درصدی از صادرات محصولات معدنی

می متالز - رئیس خانه معدن ایران در نامه ای به نهاوندیان خواستار بازبینی در دستورالعمل اخذ عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی برای معادن کوچک و متوسط شد.
نامه خانه معدن به نهاوندیان درباره اخذ عوارض ۲۵ درصدی از صادرات محصولات معدنی

به گزارش می متالز، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در مورد اخذ عوارض 25 درصدی از صادرات محصولات معدنی در نامه ای به نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور نوشت: نظر به اینکه مقرر گردیده عوارض از کلیه فعالین معدنی، طبق لیست پیشنهادی معاونت معدنی اخذ گردد و با توجه به اظهارات انجمن‌های تخصصی در این خصوص، می بایست پذیرفت که اخذ چنین تصمیمات ناگهانی می‌تواند شوک بزرگی را به سرمایه گذاری در بخش، خصوصا واحدهای کوچک و متوسط سرمایه گذار در بخش معدن کشور که در شرایط کنونی نیاز به تأمین شدید نقدینگی حاصل از ارز صادرات تولیدات متعلق به خود دارند، وارد کند.

خواهشمندم موافقت فرمایید دستورالعمل پیشنهادی و تصمیمات اخذ شده در این خصوص برای واحدهای کوچک و متوسط تولیدکننده که دارای اشتغال زایی بالا و توان مالی پایینی هستند پیش از ازدست دادن بازار و مشتریان خود و تا قبل از اجرا شدن آن از اول مهرماه سال جاری مجدداً مورد بازبینی قرار گیرد.

انتظار می‌رود سیاست‌گذاری‌ها در جریان فعالیتهای اقتصادی در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه ای به کشور تحمیل شده، متناسب با وضعیت و شرایط حاکم بر اقتصاد روز تعریف شوند تا هم بتوانیم منابع ارزی مورد نیاز کشور را تأمین کنیم و هم بتوانیم با فعال نگه داشتن واحدهای تولیدی برای حفظ اشتغال موجود برنامه ریزی نماییم. می بایست به تشکلهای معدنی که همیشه در جریان امور صنفی خود فعال هستند اعتماد نموده تا در این مسیر با کمترین هزینه، به اهداف خود در بخش توسعه معدن نایل شوند.

عناوین برگزیده