تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۵۶۶۴۷
سرویس خبر : انرژی
قیمت نفت افت کرد:

سخنان الفالح بازار نفت را آرام کرد

می متالز - قیمت نفت در معاملات امروز پس از رشد چشمگیر روز گذشته، روند کاهش قیمت را به ثبت رساند.
سخنان الفالح بازار نفت را آرام کرد

به گزارش می متالز، سخنان وزیر نفت در روز گذشته کمی بازار نفت را به آینده تولیدات نفتی سعودی امیدوار کرد.

بر اساس این گزارش، خالد الفالح، دیروز در مصاحبه ای در خصوص حادثه آرامکو اعلام داشت: بازگشت نفت عربستان به بازار طی چند هفته آتی صورت می گیرد و ظرفیت تا ماه نوامبر به ۱۲ میلیون بشکه باز می گردد.

این صحبت های الفالح، با پیش بینی های بازار نسبت به بازگشت فعالیت آرامکو به چرخه تولید فاصله زیادی داشت و به همین ترتیب، قیمت نفت در پی خوش بینی به ادامه فعالیت های این تاسیسات تا چند هفته آتی، با روند کاهشی همراه شد.

این در حالی است که، روسیه  و عراق با افزایش میزان تولیدات نفتی، و برطرف کردن عطش بازار، سعی در پرکردن جای خالی تولیدات عربستان را دارند.

این خبر موجب شد بازارهای جهانی نیز نسبت به معاملات دیروز روند نزولی کمرنگ تری داشته باشند. در بازارهای اروپایی، شاخص یورواستاکس کاهش ۰.۰۶ درصدی را از آن خود کرد و داکس آلمان هم ۰.۱ درصد منفی شد. فوتسی لندن هم ۰.۱ درصد منفی شد

شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن ۰.۱ درصد منفی شد.

اما در بازار نفت، قیمت نفت برنت دریای شمال با افت ۰.۲ درصدی به هر بشکه ۶۴ دلار و ۳۸ سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس هم با افت ۰.۵ درصدی هر بشکه ۵۹ دلار و ۶ سنت معامله شد.

پادشاه عربستان نیز دیروز برای آرامش بازار اظهار داشت: فعالیت های آرامکو تا آخر همین ماه میلادی دوباره از سر گرفته می شود و میزان تولیدات نیز به همان اندازه آخرین روز قبل از حمله، خواهد بود.

عناوین برگزیده