تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۵۶۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص 25 هزار میلیارد ریال از منابع تبصره 18 به استان خراسان رضوی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اختصاص بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال از منابع تبصره ۱۸ به این استان خبر داد.
اختصاص 25 هزار میلیارد ریال از منابع تبصره 18 به استان خراسان رضوی

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش در نشست هم اندیشی تشکل های صنفی و صنعتی و صاحبان صنایع نیشابور، اظهارداشت: از این میزان، تاکنون ۱۲ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار کل تبصره ۱۸ در کشور مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده است افزود: ۵۰ درصد آن از محل صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد از منابع بانکی پرداخت می شود و تاکنون از محل صندوق توسعه ملی مبلغی در این ارتباط پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: تاکنون از این مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال در کشور اختصاص یافته و تعداد اندکی از بانک‌ها عاملیت توزیع این اعتبار را از محل منابع داخلی بانکی با ۱۸ درصد سود بر عهده داشته اند که مبلغ سود با تخصیص پنج درصد یارانه به ۱۳ درصد می‌ رسد.

مس فروش افزود: از ابتدای امسال بیش از ۹۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل استان به تصویب رسیده که بیش از دو سوم این مصوبات اجرایی شده است و در ستاد تدابیر ویژه استان ۴۷ مورد تفویض اختیارات در موارد خاص به شهرستان ها برای تسهیل در امور شناسایی شده که بسیاری از روندهای کند، سخت و کسل کننده را تسریع می کند.

وی اظهار داشت: در کنار ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی با تدبیر و ابتکار استاندار خراسان رضوی با ۹۳ معین اقتصادی در استان فعال شده که باعث ایجاد ثروت آفرینی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی در شهرها می شود.

لازم به ذکر است در جریان سفر رئیس سازمان به شهرستان نیشابور از واحدهای صنعتی فضل الکتریک تولید کننده کلید و پریز، کلور(clever) تولید کننده یخچال، افلاک الکتریک تولید کننده سیم مسی و ابرش تولید کننده شیرآلات بهداشتی، بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده