تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۵۶۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط هیات مقررات‌زدایی:

معافیت جدید مالیاتی برای واردات کالاهای اساسی تصویب شد

می متالز - هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، بخشنامه اعطای معافیت از پرداخت مالیات ۴ درصدی علی الحساب واردات را به تصویب رساند.
معافیت جدید مالیاتی برای واردات کالاهای اساسی تصویب شد

به گزارش می متالز، هیات مقررات‌زدایی با صدور بخشنامه‌ای، اعطای معافیت از پرداخت مالیات ۴ درصد علی‌الحساب واردات را تصویب کرد.

طبق جزئیات این بخشنامه، واردات قطعی کالا توسط کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات کالا به نرخ ۴ درصد ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه خواهد بود.

براین اساس، واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت معتبر، دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف بودجه در بودجه عمومی، تعاونی‌های مرزنشینان، کالاهای موضوع ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، کالاهای فاقد جنبه تجاری همراه مسافر یا وارد شده از طریق پست و کالاهای اساسی طبق مصوب کارگروه تنظیم بازار از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات معاف شده‌اند.

همچنین اشخاصی که در دو سال اخیر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کرده‌اند از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات معاف شدند. به این ترتیب واردکنندگان خوش‌حساب هم در فهرست مستثنی‌شدگان قرار گرفتند.

علاوه براین اشخاصی که طبق تصویب نامه 14 دی سال 97 رتبه بندی اعتباری شده و در دو سال اخیر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کرده‌اند تا میزان مجاز نیازی به پرداخت مالیات علی الحساب واردات ندارند. استفاده مجدد از سقف واردات مذکور در تصویب نامه مزبور مستلزم پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی های قطعی مالیاتی و پرداخت مالیات علی الحساب وارداتی است که قصد استفاده مجدد از آن وجود دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده