تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۵۶۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۰۲ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه

می متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۵ ماهه نخست سالجاری ۲۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۰۶ دلار به وزن ۱۱ هزارو ۶۱۵ تن است.
افزایش ۱۰۲ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه

به گزارش می متالز، خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۵ ماهه نخست سالجاری ۲۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۰۶ دلار به وزن ۱۱ هزارو ۶۱۵ تن می‌باشد؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن ۶۹ درصد افزایش داشته است.

او اظهار داشت: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۱۴ میلیون و ۶۲۸ هزارو ۴۵۰ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزارو ۸۳۶ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۵ ماهه نخست سالجاری بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۱۲۱ درصد و از حیث ارزش ۵۹۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه افزود: در ۵ ماهه نخست سالجاری از گمرک کرمانشاه ۹ میلیون و ۳۹۱ هزارو ۳۰۲ دلار کالا به وزن یک هزار و ۶۵۱ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۳۲ درصد و از حیث ارزش ۴ درصد کاهش داشته است.

او آمار واردات گمرک خسروی را ۹۲ هزارو ۳۵۴ دلار کالا به وزن ۱۲۷ تن عنوان نمود وافزود این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش و از حیث وزن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

خلیل حیدری گفت: با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۳ کشور وارد می‏شود، تصریح کرد کشور عراق با ۱۵ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۲۳۵ دلارکالا به وزن ۹ هزارو ۱۴۸ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۵ ماهه نخست سالجاری به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور چین با ۲ میلیون و ۳۶۳ هزارو ۵۸۲ دلارکالا به وزن ۳۱۰ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، تایربادی نوازکائوچو برای اتوبوس و باری، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج، تلمبه‌های چرخ دنده‌ای، مخلوط هیدروکربور‌های بودار، ماشینهابرای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن، سائیدن، ژل منیزیوم هیدروکساید گرید دارویی، و. عنوان کرد.

عناوین برگزیده