تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۵۶۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد:

اقدام اخیر وزیر صمت برای تخلیه بار دو کشتی با بیش از ۱۳۰ هزار تن در چابهار رونق این بندر را به دنبال دارد/ مطالعات بخش معدن در سیستان و بلوچستان با توجهات ویژه وزیر صمت شتاب داده شده است

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدام اخیر وزارت صمت در خصوص پهلوگیری دو کشتی با ظرفیت بیش از ۱۳۰ هزار تن از بندر امام خمینی به بندر چابهار رونق این بندر را به دنبال خواهد داشت.
اقدام اخیر وزیر صمت برای تخلیه بار دو کشتی با بیش از ۱۳۰ هزار تن در چابهار رونق این بندر را به دنبال دارد/ مطالعات بخش معدن در سیستان و بلوچستان با توجهات ویژه وزیر صمت شتاب داده شده است

به گزارش می متالز، احمد علی موهبتی در خصوص سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به سیستان و بلوچستان، بیان کرد: از زمان معرفی رحمانی به عنوان وزیر صمت، دو جلسه شورای معاونین برای مباحث مربوط به استان در تهران تشکیل شد که ما در آن جلسات شرکت کردیم.

او در ادامه اضافه کرد: رحمانی یک مصوبه نیز به همه معاونت ها و سازمانهای زیرمجموعه وزارتخانه دادند تا با نماینده تام الاختیار خود در جلسات ماهانه در خصوص مسایل صنعت و معدن و تجارت استان شرکت کنند.

 

تقدیر از اقدام اخیر وزیر صمت برای بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به یکی از اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت، تصریح کرد: این اقدام رونق بندر چابهار را به دنبال خواهد داشت.

موهبتی با یادآوری اینکه هم اکنون فقط از ۱۰ درصد ظرفیت این بندر استفاده می شود، گفت: هفته گذشته وزیر صمت دستور دادند که دو کشتی با ظرفیت بیش از ۱۳۰ هزار تن از بندر امام برای تخلیه به چابهار بیاید و کشتی های بعدی نیز به مقصد چابهار در نظر گرفته شده است.

 

مطالعات بخش معدن در سیستان و بلوچستان با توجهات ویژه وزیر صمت شتاب داده شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه وزیر صمت در حوزه حمل و نقل دریایی و تامین بار آن حمایت های لازم را انجام داده اند، افزود: مطالعات بخش معدن نیز با توجه ویژه وزیر صمت شتاب داده شده است و امیدواریم در نیمه دوم امسال از یکی از بزرگترین معادن شگفت انگیز کشور با حضور وزیر صمت رونمایی داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به نامه نوبخت "رییس سازمان برنامه و بودجه" در خصوص جابجایی بخشی از اعتبارات صنعتی این استان گفت: چون تاسیسات و تجهیزات را با اوراق خزانه نمی توان خرید در آن نامه برای ۱.۵ میلیارد تومان اوراق خزانه، جابجایی داده اند.

او تصریح کرد: البته در تیرماه امسال، وزیر صمت طی نامه ای از سازمان برنامه و بودجه خواستند که به دلیل اینکه اعتبارات تخصیص یافته صنعتی این استان به صورت اوراق خزانه است، اعتبارات سال ۹۷ به سال ۹۸ منتقل شود و جابجایی ۱.۵ میلیارد تومانی اعتبارات این استان از اعتبارات سال ۹۸ که در اختیار وزارت صمت است، تامین می شود که خیلی بیشتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نوبخت و دولت نگاه ویژه ای به این استان دارند و در همین بحث اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو برای راه آهن زاهدان و چابهار و موافقت رهبری برای این موضوع،وقت و توجه ویژه ای داشتند.

عناوین برگزیده