تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۵۷۱۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خبر داد:

استخراج سالانه ۶۰ هزار تن منیزیم از معادن ماکو

می متالز - مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: معادن منیزیم شمال آذربایجان غربی قابلیت استخراج ۶۰ هزار تن از این ماده استراتژیک را در سال دارد.
استخراج سالانه ۶۰ هزار تن منیزیم از معادن ماکو

به گزارش می متالز، آرش یوسف زاده گفت: در حال حاضر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، ۴ معدن منیزیت وجود دارد که دو محدوده آن موفق به کسب پروانه بهره برداری شده اند.

وی ذخایر دو محدوده معدن منیزیت منطقه آزاد ماکو را بیش از ۳ میلیون تن یاد کرد و گفت: منیزیم استخراج شده در این معادن از عیار متوسط ۷۸ درصدی برخوردار هستند.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مساحت زمین دو معدن دیم قشلاق ماکو را ۳.۱۸ کیلومتر مربعی یاد کرد و افزود: استخراج سالانه این محدوده در سال طبق پروانه صادر شده ۶۰ هزار تن است.

یوسف زاده تصریح کرد: محدوده های دیگر این ماده معدنی استراتژیک به دلایل مشکلات محیط زیستی غیر قابل واگذاری جهت بهره برداری است که عمده مصرف این ماده معدنی بدلیل سبک بودن و داشتن خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی مناسب، در صنعت خودروسازی است و جایگزین فلزات متداول مورد استفاده مانند فولاد، چدن و آلومینیوم به شمار می رود.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در پایان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن گفت: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.

عناوین برگزیده