تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۵۷۲۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دلجویی شخصیت‌های مختلف دینی و انقلابی از کارگران هپکو

می متالز - جمعی از شخصیت‌های کشوری با حضور در اراک با تعدادی از کارگران شرکت هپکوی اراک دیدار و گفت‌وگو کردند.
دلجویی شخصیت‌های مختلف دینی و انقلابی از کارگران هپکو

به گزارش می متالز، جمعی از شخصیت های کشوری از جمله دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور در اراک با تعدادی از کارگران شرکت هپکوی اراک دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در اراک با تعدادی از کارگران شرکت هپکوی اراک دیدار و گفت وگو کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این دیدار گفت: کارگران زحمتکش ترین قشر جامعه هستند که بی توجهی به مطالبات به حق آنان ظلم است.

محبی افزود: همه در کنار کارگران هستیم و از خواسته های به حق آنان که چیزی جز تولید داخل و رونق مجدد هپکو نیست دفاع می کنیم.

وی تصریح کرد: روحانیون حامی و جلودار مطالبات اصیل کارگران هستند و با تمام قوا برای احقاق حقوق آنان تلاش خواهند کرد.

امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه های امام صادق علیه السلام، دانشگاه تهران، دانشگاه اراک و تعدادی دیگر از دانشگاه ها نیز در اراک حضور یافته و به دیدار کارگران رفتند و با آنان دلجویی کردند.

همچنین به منظور دلجویی از کارگران شرکت هپکو برخی ائمه جماعت مساجد اراک، اساتید حوزه علمیه و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس از کارگران  شرکت هپکو دلجویی کردند.

کارگران باید مسیر خود را از جریانات منحرف جدا کنند

یکی از ائمه جمعه اراک در این دیدار گفت: همدلی با کارگران و دلجویی از آنان وظیفۀ مسوولان، مردم است.

حجت الاسلام رضایی افزود: کارگران باید خواسته های به حق خود را از طریق قانونی دنبال کنند، اقدامات نادرستی نظیر انسداد ریل راه‌آهن کار درستی نیست، چرا که تنها خوراک تبلیغاتی به دست بیگانگان داده و موجب آزار مردم و مخدوش‌کردن چهرۀ جامعه کارگری می شود.

وی گفت: متاسفانه عده ای از مسائل اخیر سوءاستفاده کرده و آب به آسیاب دشمن ریختند، کارگران باید مسیر خود را از جریانات منحرف جدا کنند و اجازه ندهند دشمنان فرصت ماهی گیری پیدا کنند.

وی افزود: منتسب‌کردن تمامی اعتراضات کارگری به جریان‌های معاند نظام به بهانۀ تضعیف نظام، بی‌شک ظلمی عظیم در حق نظام و جامعه کارگری است و خود عاملی برای جدایی بیشتر این قشر از انقلاب خواهد شد.

کارگران هپکو هیچگاه دست از آرمان های نظام نخواهند کشید

ابوالفضل رنجبر عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو نیز گفت: کارگران هپکو جان برکفانی هستند که هیچگاه دست از آرمان های نظام و انقلاب نخواهند کشید.

وی تصریح کرد: دل و جان این کارگران برای نظام و انقلاب می تپد، آنان خواسته ای جز زنده بودن هپکو ندارند و اجازه نخواهد داد عده ای بخواهند ماهیت اعتراضات را تغییر داده و به آن رنگ و بوی سیاسی ببخشند.

در هفته گذشته جمعی از کارگران شرکت هپکو در اعتراض به وضعیت نامطلوب این شرکت، مشخص نبودن وضعیت سهامدار و عدم دریافت حقوق و مطالباتشان اعتراض کردند.

عناوین برگزیده