تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۵۷۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس انجمن صاحب‌کاران و فعالان اقتصادی ترکیه

ایران و ترکیه نیازمند برنامه بلندمدت برای همکاری هستند

می متالز - رئیس انجمن صاحب‌کاران و فعالان اقتصادی ترکیه در دیدار با اعضای هیات نمایندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی گفت: از یک سو ایران با تحریم ظالمانه روبروست و از سوی دیگر ترکیه و اروپا نیز با مشکلات اقتصادی مواجه هستند؛ ازاین‌رو دو طرف باید برای حل بحران، برنامه‌ای بلندمدت با منفعت اقتصادی دوجانبه تدوین کنند.
ایران و ترکیه نیازمند برنامه بلندمدت برای همکاری هستند

به گزارش می متالز، جلسه اقتصادی TUMSIAD انجمن صاحب‌کاران و فعالان اقتصادی ترکیه با حضور اعضای هیات نمایندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با هدف شناسایی پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی استان برای توسعه بازارهای مشترک به میزبانی اتاق ارومیه برگزار شد.

در این جلسه، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به سابقه تاریخی و روابط دیرینه سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه، مشترکات فرهنگی و دینی و همچنین مرز مشترک فی‌مابین دو کشور گفت: اتاق ارومیه در سال‌های گذشته با اکثر اتاق‌های بازرگانی ترکیه به‌ویژه اتاق‌های مرزی در حوزه‌های مختلف رایزنی و مراودات اقتصادی داشته است.

حسن انتظار افزود: استان آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری در حوزه‌های مختلفی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای آن به‌ویژه در بحث پزشکی، با دانشگاه‌های کشور ترکیه همکاری و تبادلات علمی داشته است و اتاق ارومیه می‌تواند به‌عنوان پلی میان فعالین اقتصادی آذربایجان غربی و ارزروم در توسعه بازار عمل کند.

در ادامه این جلسه ابراهیم گوزتوک رئیس اتحادیه صاحب‌کاران و فعالین اقتصادی ترک TUMSIAD شعبه ارزروم ترکیه گفت: تومسیاد در کشورهای مختلف از جمله 25 کشور نمایندگی و شعبه دارد و در حوزه توسعه اقتصادی و توسعه محصولات بازار و شناخت آن فعال است که وظیفه ما آشنایی با روندهای قانونی نوع واردات و صادرات محصولات، زیرساخت‌ها موجود مشترک است.

گوزتوک افزود: ایران به علت هم‌مرزی و ارتباطات فرهنگی و اقتصادی برای فعالین اقتصادی کشور ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید گفت یک تحریم ظالمانه علیه ایران وجود دارد و در ترکیه و اروپا بحران اقتصادی وجود دارد ازاین‌رو برای حل بحران دو طرف برنامه‌ای بلندمدت با منفعت اقتصادی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

او در پایان تصریح کرد: در حوزه دانشگاه‌های پزشکی ارتباط مؤثری بین دو استان آذربایجان غربی و ارزروم وجود دارد و ایجاد یک روند بین شهرداری ارزروم و ارومیه در حوزه فرهنگی نیز در توسعه روابط اقتصادی می‌تواند مؤثر واقع شود.

عناوین برگزیده