تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۵۷۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سهامداران در «کرمان» پایکوبی کردند؛

پربازده‌ترین و زیان‌ده‌ترین‌ های نیمه نخست سال

می متالز - از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور ماه کدام شرکت‌ها بیشترین بازدهی و زیان را به ثبت رسانده‌اند.
پربازده‌ترین و زیان‌ده‌ترین‌ های نیمه نخست سال

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس تهران در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ توانست رشد جالب توجه ۶۹ درصدی را در کارنامه خود ثبت کند.

در شرایطی که شاخص کل سال ۹۷ را در کانال ۱۷۸هزار واحدی به پایان رسانده بود، در تابستان ۹۸ رقم ۳۰۲ هزار واحدی را در تابلوی معاملات به نمایش گذاشت.

در آخرین ماه تابستان، نماد «معیار» که در بازار پایه قرمز حضور دارد، رشد قیمت ۱۸۸.۶ درصدی داشت و لقب پربازده‌ترین سهم شهریور ماه را از آن خود کرد.

«گکوثر» رتبه دوم را در اختیار خود گرفت و سهامداران خود را با رشد قیمت حدود ۱۴۷ درصدی شیرین کام کرد. نماد تازه وارد «فسازان» نیز در این ماه ۱۴۲ درصد بازدهی به ثبت رساند.

در آن سوی معاملات، سهامداران «نتوس» ۴۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند و «ثاصفا» و «شزنگ» به ترتیب با افت قیمت ۳۶ و ۳۵ درصدی رتبه‌های بعدی زیان‌ده‌ترین شرکت‌های شهریور ماه را به نام خود ثبت کردند. به این ترتیب، بازارپایه‌ای‌ها در افت قیمت پیشتاز دیگر بازار‌ها بودند.

در ۶ ماهه گذشته از سال ۹۸ کدام سهامداران بیشترین و کمترین بازدهی را کسب کردند؟!

در مدت یاد شده، «ومشان» بازدهی خیره کننده ۱۳۰۴ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. در حالی که این سهم با قیمت ۳۰۰ تومان سال جاری را آغاز کرده بود، در پایان شهریور ماه به قیمت ۱۱۷۰ تومان صعود کرد.

در نماد «کرمان» شاهد رشد قیمت ۷۶۹ درصدی در نیمه نخست سال ۹۸ بودیم و «شرنگی» نیز در این مدت توانست قیمت خود را ۷ برابر کند.

در ۶ ماهه اول سال تعداد سهام بسیار اندکی با افت قیمت مواجه شدند و کلیت بازار سرمایه سهامداران خود را بی نصیب از سود نگذاشت. بر اساس این گزارش، فقط ۱۱ نماد حاضر در بازار سهام زیان‌ده بودند که سرآمد آن، «ودانا» با افت قیمت ۶۳ درصدی بود. «شپترو» ۱۸درصد و «گوهر» ۱۶ درصد از قیمت را خود از دست دادند.

 

 

عناوین برگزیده