تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۶۰۰۰۸
سرویس خبر : انرژی

برای بازسازی سوریه به غرب متکی نیستیم به‌دنبال همکاری با ایرانیم

می متالز - وزیر نفت و معادن سوریه تاکید کرد، برای بازسازی بخش‌های نفتی سوریه متکی به غرب نیستیم و دیدگاه ما به سمت شرق و همکاری با کشور ایران است.
برای بازسازی سوریه به غرب متکی نیستیم به‌دنبال همکاری با ایرانیم

به گزارش می متالز، علی غانم دیروز در نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: دولت سوریه توجه ویژه‌ای به دوستان و برادران راستین خود دارد که در صدر آنها ایران قرار دارد.
غانم با بیان اینکه دولت سوریه آمادگی کامل برای همکاری با بخش خصوصی را دارد، گفت: از شرکت‌های ایرانی در بخش خصوصی طبق قوانین و مقررات موجود حمایت می‌کنیم.
وزیر نفت و معادن سوریه با تاکید بر اینکه باید روابط اقتصادی در حد روابط سیاسی توسعه یابد، گفت: در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق شاهد حضور گسترده بخش خصوصی ایرانی در این نمایشگاه بودیم و این اتفاق را در نمایشگاه بازسازی دمشق هم شاهد بودیم.
غانم اظهار داشت:‌ متاسفانه در زمینه اطلاع‌رسانی تسهیلات به بخش خصوصی کوتاهی‌هایی وجود دارد که این موضوع از طریق اطلاع‌رسانی توسط کانال‌های رسمی و وزارتخانه‌ها و کمیته‌های مشترکی که زاده این دیدارها هستند می‌تواند جبران شود.
وی درخصوص حضور شرکت‌های نفتی در مناقصات وزارت نفت سوریه اظهار داشت: هر شرکتی که در نمایشگاه حضور داشته می‌تواند در مناقصات شرکت کند. همچنین گام اول برای حضور این شرکت‌ها در مناقصات این است که آنها مدارک خود را ارائه دهند تا به مناقصات نفتی که وزارت نفت سوریه ارائه می‌دهد وارد شوند.
غانم با ‌اشاره به صنعت پیشرفته پتروشیمی ایران گفت: به مدیران پالایشگاه حمص توصیه کرده‌ایم که با طرف ایرانی برای استفاده از مواد پتروشیمی ایرانی ارتباط داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه دو قرارداد در مورد استخراج نفت در دو بلوک مختلف داریم ،‌گفت: پروژه‌های استراتژیک و مدت دار زیادی بین دو کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به آموزش کادر فنی سوریه در ایران در زمینه نفت ‌اشاره کرد.
وزیر نفت و معادن سوریه گفت: بازسازی در سوریه کار گسترده‌ای است و در دوره بازسازی گرایش خاصی به ایران داریم و تبادل هیات‌ها و مشارکت در نمایشگاه‌های سوریه وایران مدنظر ما می‌باشد.
غانم گفت: متاسفانه دستاوردهای سوریه در زمینه نفت به علت درگیر شدن با جنگ از بین رفته‌اند و آسیب‌های زیادی به بخش‌های نفتی کشورمان وارد شده و بر اثر جنگ متخصصین ما به شهادت رسیدند و بسیاری از ساختمان‌های این بخش از بین رفته است.
وی گفت: با توجه به اقدامات دشمنان برای بازسازی این بخش‌ها ما متکی به غرب نیستیم و دیدگاه ما به سمت شرق و همکاری با کشور ایران است و تاکید بر بازسازی بخش نفت به کمک دوستانمان از جمله ایران را داریم.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده