تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۶۱۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش بینی کارشناسان از:

چند دلیل برای موقعیت استثنایی خرید سهام "وبملت" با حقوق صاحبان سهام600 تومانی

می متالز - بانک ملت بعد از بازگشایی نماد مورد توجه اکثر فعالان قرار گرفته که تحلیلگران معتقدند با توجه به برنامه ها و حقوق صاحبان سهام 600 تومانی، موقعیتی استثنایی برای ورود به این سهم ایجاد شده است.
چند دلیل برای موقعیت استثنایی خرید سهام "وبملت" با حقوق صاحبان سهام600 تومانی

به گزارش می متالز، نماد بانک ملت بعد از گذشت بیش از سه ماه، آخر هفته گذشته بازگشایی شد. البته یک بازگشایی درخور یک لیدر بازار به طوری که این نماد سرنوشت آن روز بازار منفی را تغییر داد و تاثیری بالغ بر 2700 واحد مثبت بر بازار بی رمق چهارشنبه هفته قبل گذاشت.

این رویداد در زمانی اتفاق افتاد که چندی قبل تر از روز بازگشایی، تراز عملیاتی مثبت 942 میلیارد تومانی مجدداً اذهان فعالان بازار را متوجه این سهم مرغوب کرد.

براین اساس و به باور تحلیل گران، انتظار می رفت "وبملت" در روز بازگشایی به دلیل نیاز به نقدینگی برخی سهامداران و انتظار چندین ماهه آنها در روز بازگشایی نماد، بازار شاهد صف عرضه این سهم باشد اما این سهم با صف تقاضای چند صد میلیونی در دو روز متوالی، مجدداً اذهان را متوجه خود ساخت و قدرت و جایگاه بنیادین را به رخ بازار کشید.

از طرف دیگر نباید این نکته را از نظر دور داشت که سهم در شرایط بسیار نامساعد بازار بازگشایی شد. زمانی که بازار منتظر مواجهه با یک سقف مقاومتی 330 هزار واحدی بود و اکثر تحلیلگران منتظر اصلاحی هر چند موقتی در این ناحیه بودند و این، شرایط را برای این سهم بنیادین کمی دشوار کرد.

در این میان کسانی که از ایستادن در صف خرید این سهم ناامید شدند، صف ها را ترک و گروهی دیگر با امید اینکه جو اصلاحی، بازار این سهم را متاثر کند با هدف خرید این سهم در دامنه ای پایین تر، مترصد فرصتی بهتر و قیمتی منفی تر نشستند که مجموع این عوامل باعث صف های فروش نه چندان سنگین این سهم شده است.

این درحالی است که برخی کارشناسان بر این باورند فروش اموال مازاد بانک ملت و آزاد شدن منابع در کنار افزایش سرمایه 160 درصدی از محل سایر اندوخته ها که در مجامع اخیر بانک قول آن به سهامداران داده شد، قریب الوقوع خواهد بود. همچنین ظرفیت این سهم در بخش ارزیابی مجدد اموال، این روزها مورد توجه محافل بورسی قرار گرفته که می تواند عاملی موثر برای آغاز رالی صعودی این سهم باشد.

از سوی دیگر، برخی  تحلیلگران هم حقوق صاحبان سهام بانک ملت را بدون در نظر گرفتن مازاد ارزش روز دارایی های ملکی و سرمایه گذاری های بانک، حدود 600 تومان در نظر گرفته اند .

با این تفاسیر قیمت فعلی هر سهم "وبملت" حتی در این روزهای منفی سهم و بازار، جذاب بوده که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و فشار عرضه این سهم را می توان موقعیتی استثنایی برای ورود یا افزایش آن در پورتفوی سرمایه گذاران و فعالان بازار دانست.

به عبارتی ساده تر، وضعیت فعلی این سهم را می توان استراحتی کوتاه برای یک سهم بنیادین دانست که پس از رشدی ناگهانی در حال کف سازی و تثبیت قیمت های فعلی برای خیز برداشتن به سطوح قیمتی بالاتر است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده