تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۶۱۳۶۷

پیشرفت فیزیکی قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان کمتر از 10 درصد/ رتبه‌بندی قطارها اجرا شد

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه امروز در تولید انواع ناوگان ریلی خودکفا شده‌ایم، گفت: پیشرفت فیزیکی خط آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان کمتر از 10 درصد برآورد می‌شود.
پیشرفت فیزیکی قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان کمتر از 10 درصد/ رتبه‌بندی قطارها اجرا شد

به گزارش می متالز، سعید رسولی امروز در حاشیه بهره‌برداری از 213 دستگاه انواع ناوگان ریلی اظهار داشت: در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته شاهد رونمایی از تجهیزات و قطعاتی بودیم که در تامین آنها صد درصد تا پیش از این وابستگی خارجی داشتیم اما با تلاش متخصصان داخلی قطع وابستگی برای تولید این قطعات انجام شد که در این باره می‌توان به تولید قطعه مرکزی سوزن ریلی و چرخ اشاره کرد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در سیستم سیگنالینگ نیز ما جزو 8 کشوری هستیم که به فناوری سیگنالینگ تسلط داریم.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی در تولید لوکوموتیو برداشته‌ایم اضافه کرد: در حال حاضر واگن‌های باری، مسافری، مترو و خودکشش در داخل ساخته می‌شود و البته نظیر کشورهای دیگر جهان برخی قطعات از کشورهای دیگر می‌آید.

هماهنگی برای اعزام زائران اربعین با قطار از سه مرز

رسولی اظهار داشت: شرکت راه‌آهن همیشه افتخار جابجایی زوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را دارد و در ایام اربعین به زوار حسینی خدمات می‌دهد.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: امسال نیز ستاد اربعین تشکیل شده است و برای جابجایی زائران به مرزهای عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: اعزام قطارها در ایام اربعین به مقاصد کرمانشاه، شلمچه و چذابه است.

اجرای رتبه‌بندی قطارها

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با اجرای رتبه‌بندی قطارها امروز مسافرانی که بلیت خریداری می‌کنند روی بلیت امکانات قطار و درجه قطار را مشاهده می‌کنند و نظارت‌ها بر اساس رتبه قطار وجود دارد.

تعامل و همکاری چندجانبه برای راه اندازی مسیرهای ریلی رقابتی

رسولی بیان کرد: ما با کشورهای همسایه برای راه اندازی مسیرهای ترانزیتی ریلی تعامل داریم و در فروردین امسال در زمینه تعرفه و مجوز سیر واگن‌ها توافقاتی با چینی‌ها داشتیم و همکاری‌ها مطلوب است.

وی ادامه داد: به دنبال مسیر بهینه برای کاهش زمان سیر و تعرفه‌ها هستیم. در حال حاضر مسیر کانتینری چین ـ ازبکستان ـ قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران از مرز سرخس فعال است.

برداشت از صندوق توسعه برای خط آهن چابهار به هر میزان که نیاز باشد

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: برای تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان هر میزان اعتبار که لازم باشد طبق موافقت رهبری از صندوق توسعه برداشت می‌شود.

جزئیات تکمیل قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان

وی گفت: در قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان طراحی اولیه برای سرعت 300 کیلومتر بود، بعد در مقطعی سرعت به 250 کیلومتر کاهش یافت، اما اخیرا وزیر راه دستور داده است حداقل سرعت برای این قطار 300 کیلومتر در ساعت باشد.

رسولی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل مسیر کمتر از 10 درصد است، گفت:‌در عملیات خاکی و زیرسازی بین قم تا اصفهان بیش از 60 درصد رشد فیزیکی داریم همچنین در بخش تهران تا قم هم اقداماتی انجام شده است.

عناوین برگزیده