تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۶۱۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
«دیوید مالپاس»، رئیس بانک جهانی اعلام کرد

ضعف رشد اقتصاد جهانی

می متالز - رئیس بانک جهانی هشدار داد که شرایط اقتصاد جهان اکنون از پیش‌بینی آخر بانک جهانی که در ماه ژوئن منتشر شد هم ضعیف‌تر است و رشد اقتصادی ۶/ ۲درصدی در سال ۲۰۱۹ محقق نمی‌شود.
ضعف رشد اقتصاد جهانی

به گزارش می متالز، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی تصریح کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی با توجه به بحران‌هایی مثل برگزیت، جنگ‌های تجاری و شرایط بد اقتصاد اروپا که عدم اطمینان را تقویت کرده است تیره‌تر از پیش است.مالپاس که برای حضور در نشست سالانه بانک جهانی با صندوق بین‌المللی پول به مونترال سفر کرده با بیان اینکه «رشد اقتصادی جهان کند شده است» ادامه داد: شرایط اقتصاد جهان حتی از پیش‌بینی ماه ژوئن بانک جهانی هم ضعیف‌تر است.هشدار جدید مالپاس درباره رشد اقتصاد جهان در حالی مطرح می‌شود که سرمایه‌گذاران بزرگ جهان با دقت اتفاقاتی مانند برگزیت، وضعیت اقتصادی اروپا و جنگ‌های تجاری را زیر نظر دارند.

در هفته‌ای که گذشت مذاکرات چین و آمریکا بر سر اختلاف بزرگ تجاری دو کشور در سطوح بالا ادامه یافت، این درحالی است که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلستان نیز قول داده تا پایان ماه جاری میلادی این کشور را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج کند. همزمان شاخص‌های اقتصادی از اروپا وضعیت قرمز را نشان می‌دهند، چراکه سقوط آمارهای تولید در این قاره تقاضا در کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.رئیس بانک جهانی پیش‌تر نیز از دولت‌ها خواسته بود با انجام اصلاحات ساختاری پیش‌زمینه‌های لازم را برای موفقیت بخش خصوصی فراهم کنند. دیوید مالپاس هدف اصلی خود در مدیریت فصل جدید بانک جهانی را کمک به کشورهای درحال توسعه برای بهبود عملکرد عنوان کرده بود.به گفته وی، کمکی که بانک جهانی می‌تواند به این موضوع داشته باشد، تمرکززدایی است و قرار است نیروهای خود را به جای تمرکز در چند کشور به‌صورت پراکنده در کشورهای در حال توسعه متمرکز کنیم.

 

 نزول طلا با خوش‌بینی به مذاکرات چین و آمریکا

طلا روز گذشته صعود داشت و پس از لمس خط ترند میان‌مدت مجددا به سمت پایین بازگشت و سطح ۱۵۰۰ را شکست و به سمت حمایت کلیدی ۱۴۹۰ حرکت کرد.پس از خوش‌بینی به مذاکرات میان چین و آمریکا خوش‌بینی‌ها به بازار بازگشت و بهبود جریانات ریسک‌گریزی در بازار نیز موجب قدرت گرفتن دلار آمریکا و نزول طلا شد.در حال حاضر طلا سطح ۱۴۸۴ را لمس کرده است و در حال نزول است. در صورتی که قیمت موفق به شکست قطعی سطح ساپورت کلیدی ۱۴۹۰ در بازه زمانی روزانه شود نزول قیمت تا سطح ۱۴۶۰ دلاری محتمل خواهد بود.بازار نسبت به اخبار ژئوپلیتیک حساسیت بالایی دارد و این اخبار می‌تواند تاثیرات زیادی روی نرخ طلا داشته باشد. قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۶ بعد از ظهر به ۱۴۸۲ دلار نزول کرده بود.

عناوین برگزیده