تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۱۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج بیش از 83 هزار تن باریت از معادن باریت استان آذربایجان غربی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در بازدید از معادن باریت شهرستان مهاباد اظهار داشت: سالانه 83 هزار و 800 تن مواد معدنی باریت از معادن باریت استان آذربایجان غربی استخراج و روانه بازارهای داخلی می شود.
استخراج بیش از 83 هزار تن باریت از معادن باریت استان آذربایجان غربی

به گزارش می متالز، پریسا عابد پور در بازدید از معادن باریت شهرستان مهاباد گفت: سالانه 83 هزار و 800 تن مواد معدنی باریت از معادن باریت استان آذربایجان غربی استخراج و روانه بازارهای داخلی می شود.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی 19 معدن باریت دارای پروانه بهره برداری می باشند که سالانه 83 هزار و 800 تن ماده معدنی باریت استخراج می شود.

عابد پور ادامه داد: مواد معدنی استخراج شده در 2 واحد فرآوری مستقر در شهرستان مهاباد، فرآوری شده و بیشتر مواد معدنی باریت که در حفاری چاه های نفتی کار برد دارد در داخل کشور مصرف می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در 19 معدن باریت استان که با حجم سرمایه گذاری 49 هزار و 669 میلیون ریال در حال بهره برداری می باشند 160 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می باشند.

وی همچنین عنوان کرد: واحد های فرآوری باریت سالانه 80 هزار تن مواد معدنی باریت را به صورت پودر باریت فرآوی می کند، همچنین در این واحد های فرآوری برای 50 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فرآهم شده است.

عابد پور اذعان کرد: ذخیره قطعی برآورد شده باریت در استان آذر بایجان غربی تا کنون 668 هزار تن است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در پایان بیان کرد: بیشتر مواد معدنی باریت در حفاری چاه های نفتی و صنایع رنگ سازی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

عناوین برگزیده