تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۶۱۷۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تا پایان شهریور ماه 98 محقق شد؛

افزایش بیش از 19 درصدی تعداد معادن فعال استان بوشهر

می متالز - رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: طبق وضعیت موجود تا پایان شش ماهه نخست امسال، تعداد 117 فقره معدن فعال با اشتغال یک هزار و 187 نفر در این استان مشغول به فعالیت هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 19.3 درصد افزایش داشته است.
افزایش بیش از 19 درصدی تعداد معادن فعال استان بوشهر

به گزارش می متالز، رشید مرادی با بیان این مطلب، افزود : استخراج واقعی معادن استان در سه ماهه اول امسال به میزان 4 میلیون و174 هزارو 181تن بوده که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته 39درصد بیشتر شده است.

او با اشاره به اینکه درحال حاضر تنوع مواد معدنی استان از نوع رسوبی شامل سنگ لاشه، سنگ گچ ، سنگ آهک ، مارن وشن وماسه می باشد، تصریح کرد: البته با توجه به عملیات اکتشافی انجام گرفته توسط بخش خصوصی و پروانه بهره برداری معدنی واگذار شده از طریق مزایده عمومی ؛ درآینده نزدیک مواد معدنی جدیدشامل دولومیت؛ بیتومین (قیرطبیعی) و سنگ ساختمانی (مرمریت) نیز به تنوع مواد معدنی استان اضافه خواهد شد.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وضعیت پهنه های اکتشافی استان بیان کرد: طبق آخرین نتایج وضعیت پهنه های اکتشافی استان تا کنون تعداد 15 محدوده امید بخش شامل مواد معدنی بوکسیت؛ بیتومین؛ فسفات و آهک های پرعیار به مساحت 838 کیلومتر در استان با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران شناسایی شده وادامه عملیات اکتشافی بخش زیادی از این محدوده های امید بخش از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مرادی گفت: طبق برش استانی پروژه اقتصاد مقاومتی "طرح احیاء ، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس "در استان بوشهر تعداد 12 پتانسیل معدنی شناسایی شده که 3مورد آن در سال جاری دردستور کارمجری طرح به منظور اقدام و فعالسازی قراردارد.

عناوین برگزیده