تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۶۴۵۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری ساخت مصنوعات طلا با شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران و فرمانداری تکاب منعقد شد

می متالز - شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران و فرمانداری تکاب برای آموزش، طراحی و ساخت جواهرات و مصنوعات طلا با استفاده از فناوری چاپگرهای سه‌بعدی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری ساخت مصنوعات طلا با شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران و فرمانداری تکاب منعقد شد

به گزارش می متالز، مددی، مدیرکل استان، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های تکاب در بخش معادن طلا و استفاده از این پتانسیل‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی و توسعه اشتغال، تقویت و گسترش دانش فنی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در این شهرستان بسیار ضروری است.

مددی، افزود: براساس این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه، راهبردهای عملیاتی در ایجاد صنایع پایین‌دستی از جمله راه‌اندازی زنجیره اشتغال طلا براساس فناوری چاپ سه بعدی موسوم به «RP» تدوین و آموزش‌های مهارتی لازم در حوزه طلا و جواهرسازی به نیروی کار موردنیاز این صنعت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه کاهش بیکاری و بسترسازی برای اشتغال جوانان تحصیل‌ کرده از مهم ترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه است بیان داشت: پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تبدیل فلز طلای استخراج شده از معادن طلا به مدل‌های نهایی بازار هدف و حرکت به‌ سمت ایجاد قطب طراحی و تولید صنعتی جواهرات و مصنوعات طلا بر پایه چاپگرهای سه‌بعدی از مزایای اجرای این تفاهم‌نامه همکاری به‌شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به همکاری کارخانه طلای زرشوران تکاب با مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان در راستای تامین و تهیه تجهیزات مربوط به فناوری چاپ سه‌بعدی و تولید صنعتی جواهرات طلا و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی جواهرسازی ادامه داد: بر همین اساس دوره‌های مهارت‌آموزی مطابق با استاندارهای بین‌المللی برای متقاضیان ورود به عرصه ساخت و تولید جواهرات و مصنوعات طلا برگزار و بستر اشتغال برای مهارت‌آموزان فراهم خواهد شد.

محمود زمانی، فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار در جهت ایجاد خلاقیت و کارآفرینی یکی از مهمترین اهداف توسعه این شهرستان است، گفت: آموزش و توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برپایه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی کلید رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در تکاب است.

زمانی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بالابردن مهارت‌ها و کارایی شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین راهکارهای رفع بیکاری در تکاب به شمار می‌رود که تحقق این امر نیازمند تغییر نگرش ایجاد اشتغال و عبور از پشت میزنشینی است.

وی، بیان کرد: تکاب با داشتن ۲ معدن بزرگ طلا و ۳۰ معدن فعال سنگ از مهترین قطب‌های معدنی کشور به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و صنایع پایین‌دستی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید مصنوعات طلا استفاده شده و از این طریق از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

وی افزود: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه جواهرسازی با نگاه دقیق به بازار کار و رونق اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های بزرگ معادن طلا و سنگ از نیازهای اصلی این شهرستان محسوب می‌شود.

زمانی، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت کارخانه طلای زرشوران و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال جوانان در کارگاه‌های جواهرسازی و مصنوعات صنعتی طلا فراهم شود و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه اشتغال نقطه عطفی در راستای رفع بیکاری در منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نیز در این مراسم گفت: در فاز توسعه این مجتمع به دنبال صنعتی‌سازی تولید طلا و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی هستیم و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح را نیز فراهم کنیم.

محمدرضا علی محمدی سیابانی، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی کارگاه‌های مبتنی بر فناوری چاپگرهای سه بعدی، طلاسازی صنعتی و طراحی و نمونه‌سازی سریع انجام و به دنبال آن زنجیره اشتغال طلا در تکاب ایجاد خواهد شد.

وی، بیان کرد: آموزش طراحی و نمونه‌سازی و استفاده از تجهیزات چاپ سه‌بعدی در ساخت و تولید مصنوعات طلا بر اساس این تفاهم نامه در تکاب اجرا می‌شود و کارخانه طلای زرشوران شمش‌های طلا را به صورت امانی در اختیار شرکت‌ها و کارگاه‌های پشتیبان اجرای این طرح قرار خواهد داد.

سیابانی، افزود: در راستای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، آموزش‌های معطوف به بازار کار و استاندارهای تولید جواهرات صنعتی توسعه و گسترش پیدا می‌کند.

عناوین برگزیده