تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۶۴۹۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت ممنوعیت خام فروشی معادن در کشور

می متالز - استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ممنوعیت خام فروشی معادن در کشور تاکید کرد.
ضرورت ممنوعیت خام فروشی معادن در کشور

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: امروز تمام راه‌های مواصلاتی استان بسته بوده و به بن بست رسیده و ما مشکل داریم. این در حالیست که زمانی استان ما دروازه آسیا به اروپا بود.

وی با بیان اینکه امکانات ترانزیت ما اندک است، گفت: باید سرمایه گذاری های خوبی روی این موضوع انجام شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ما در مزیت های خوبی که در استان داشتیم سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است، گفت: این استان رتبه اول مس و رتبه دوم طلا را در کشور دارد ولی خام فروشی باعث بروز مشکلات فراوان و عدم استفاده از ظرفیت ها شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید خام فروشی کرد، گفت: تا سال گذشته خام فروشی داشتیم. کنسانتره مس را به کرمان می فرستادیم ولی از امسال تغلیظ و ذوب در ورزقان انجام می شود.

وی گفت: بهترین آلومینا را می توانیم برای کشور تولید کنیم. ظرفیت های معدنی استان بسیار فراوان است و تلاش می کنیم از آنها استفاده کنیم.

پورمحمدی افزود: قانون بودجه باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود. اگر قانونی بخواهد درست اجرا نشود باید توسط مجلس و دولت تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد بودجه کشور در تهران است و بقیه مربوط به استان ها است. مشکلات اساسی با این بودجه ها برطرف نمی شود.

وی گفت: دو عبارت وظیفه اصلی دستگاه قضایی است، یکم برقراری عدالت و دوم نظارت بر اجرا، عدالت با قسم فرق دارد. عدالت علاوه بر اینکه باید بین افراد و گروه‌ها رعایت شود باید به در منطقه نیز رعایت شود.

پورمحمدی ادامه داد: بررسی شاخص‌های مختلف نشان می دهد که توسعه ما نا متعادل بوده و ناعادلانه است. علی رغم حضور دولت‌های مختلف قدم مهمی در اجرای عدالت برداشته نشده است. آذربایجان شرقی در رتبه بندی استان ها، استانی نسبتا توسعه یافته است. برخلاف تصور که استان ما را صنعتی می دانند. بودجه استان ما در سال جاری از متوسط کشور پایین تر بود.

وی گفت: دلیل مهم این کم بودن بودجه، مهاجرت نخبگان استان است، ما بیشترین بیکاری را در بین نخبگان دانشگاهی داریم. علاوه بر کاهش رشد اقتصادی مشکلات بیکاری نیز در این استان افزایش یافته است.

عناوین برگزیده