تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۶۵۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقدسی خبر داد:

بررسی‌ انتقال سهام واگن پارس اراک به مپنا

می متالز - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس از بررسی‌های اولیه برای انتقال سهام واگن پارس اراک به مپنا خبر داد.
بررسی‌ انتقال سهام واگن پارس اراک به مپنا

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت واگن پارس، گفت: بررسی‌های اولیه برای انتقال سهام واگن پارس اراک به مپنا توسط نمایندگان حقوقی مپنا و ایدرو صورت گرفته و برای حصول توافق نهایی در دستور کار هیات عامل ایدرو قرار گرفته است که پس از تصویب در این هیات مراحل قانونی برای نقل و انتقال سهام صورت خواهد گرفت.

 

واگن پارس با تمام ظرفیت اسمی خود فعالیت نمی‌کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدمات اولیه برای انتقال سهام واگن پارس به مپنا با حضور نمایندگان حقوقی صورت گرفته است، افزود: اگرچه واگن سازی پارس در سال‌های اخیر قراردادهایی منعقد کرده اما ظرفیت اسمی آن تکمیل نیست، امیدوارم با واگذاری این شرکت به مپنا، توسعه طرح‌های ریلی کشور و راه اندازی راه آهن چابهار وضعیت این کارخانه بهبود یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: از آنجایی که افزایش استفاده از معادن در دستور کار دولت بوده و بخشی از حمل بار معادن توسط واگن ها صورت می‌گیرد می‌توان به توسعه صنعت واگن سازی و انعقاد قراردادهای بیشتر امید داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون وضعیت واگن پارس مطلوب بوده اما باید از تمام ظرفیت این واحد صنعتی استفاده کرد، ادامه داد: باید سازوکار مالی منطقی ایجاد شود که میزان تولید واگن در کشور افزایش یابد.

عناوین برگزیده